#087 - Jeżeli musisz korzystać z LLMów do tworzenia treści, to traktuj je jak juniora, a nie jak eksperta
To nie jest tak, że LLM nie można używać w procesie tworzenia treści w procesie pozycjonowania. Można, ale tylko w sytuacji, gdy jesteśmy ekspertem z zakresu, który jest omawiany np. w artykule.Jeżeli takim ekspertem nie jesteśmy, to biorąc pod uwagę halucynacje LLMów, publikując niesprawdzone (lub sprawdzone "na oko") treści, jakie dostaniesz od LLM, narażasz Twoją firmę na straty - opublikowanie nieprawdziwej informacji sprawi, że świadomy użytkownik uzna taką firmę za nierzetelną i nie nawiąże z nią współpracy.---Linki do przydatnych materiałów, nawiązujących do poruszanych w odcinku kwestii:Panda - update'y algorytmu Google, ukierunkowaneh na usuwanie z wyników wyszukiwania treści o niskiej jakości. Zobacz zbiór artykułów z tego zakresu.---Chcesz być na bieżąco z aktualnościami ze świata SEO oraz otrzymywać wskazówki przydatne w procesie pozycjonowania? Zapisz się na Newsletter SEO.
--------
12:43
--------
12:43
#086 - Zanim zaczniesz używać LLM’ów do tworzenia treści…
Sztuczna inteligencja mocno weszła do wielu obszarów naszego życia; w tym do marketingu - obserwuję coraz powszechne jej wykorzystywanie w działaniach związanymi z pozycjonowaniem.A to niesie za sobą spore zagrożenia, z których nie zdają sobie sprawy zabiegani przedsiębiorcy, którzy wychodzą z założenia, że znaleźli "cudowną metodę" na pchnięcie W KOŃCU swoich działań marketingowych do przodu.Jeżeli nie będą jednak uważać (a niestety z moich obserwacji wynika, że często nie uważają), to nie skończy się to dla ich stron dobrze.Zobacz, na co zwrócić uwagę zanim zaczniesz używać LLMów do tworzenia treści, które planujesz zamieszczać na stronie.---Chcesz być na bieżąco z aktualnościami ze świata SEO oraz otrzymywać wskazówki przydatne w procesie pozycjonowania? Zapisz się na Newsletter SEO.
--------
12:27
--------
12:27
#085 - Artykuły sponsorowane i ich rola w procesie pozycjonowania
Artykuły sponsorowane powinny być używane do zwiększania ruchu przychodzącego.W Polsce jednak jest inaczej i często są one wykorzystywane do podniesienia jej pozycji w wynikach wyszukiwania Google.Jeżeli ich odpowiednio nie oznaczysz (rel="nofollow", rel="sponsored"), igrasz z ogniem. Pozyskując za pomocą artykułów sponsorowanych linki do pozycjonowanej witryny, np. z giełd linków, narażasz ją na spadek w Google.Z prostego powodu - kupowanie linków, mające na celu manipulowanie pozycją strony w wynikach wyszukiwania, jest naruszeniem regulaminu wyszukiwarki.---Linki do materiałów, o których była mowa w odcinku:Spam w linkach - definicja: materiały Google---Chcesz być na bieżąco z aktualnościami ze świata SEO oraz otrzymywać wskazówki przydatne w procesie pozycjonowania? Zapisz się na Newsletter SEO.
--------
8:36
--------
8:36
#084 - W SEOProfi tworząc treści nie używamy AI
AI wchodzi mocno w nasze życie. Czasami zbyt mocno.Dowiedz się, dlaczego w procesie pozycjonowania stron naszych klientów od początku nie korzystaliśmy z ChatGPT. I dlaczego, po wejściu innych narzędzi, jak Perplexity itp., nadal nie zmieniamy stanowiska w tej kwestii.---Chcesz być na bieżąco z aktualnościami ze świata SEO oraz otrzymywać wskazówki przydatne w procesie pozycjonowania? Zapisz się na Newsletter SEO.
--------
8:56
--------
8:56
#083 - Search Console - narzędzie, które pokaże Ci największą liczbę zapytań, jakie wpisują osoby odwiedzające Twoją witrynę
Statystyki dotyczące ruchu, jaki generuje wyszukiwarka Google, są istotne dla każdego właściciela strony internetowej.Przed laty takie statystki dostarczało Google Analytics, ale od kiedy wprowadzono "not provided", to to narzędzie straciło na znaczeniu.Sporo osób posiłkuje się więc narzędziami komercyjnymi, zapominając, że jest jedno narzędzie, które od lat zapewnia dostęp do tego typu informacji.Darmowe.---Linki do materiałów, o których była mowa w odcinku:Search Console - Strona logowania narzędzia.Jak zacząć korzystać z Search Console - Dodajemy usługęodcinek #045 - Kliknięcia, wyświetlenia, średnia pozycja, CTR. Czym są i jak je analizować w Search Console?Semstorm - płatne narzędzie marketera, przydatne m.in. do analizy słów kluczowych, także takich, pod które konkurencja wyświetla się w Google---Chcesz być na bieżąco z aktualnościami ze świata SEO oraz otrzymywać wskazówki przydatne w procesie pozycjonowania? Zapisz się na Newsletter SEO.
Podcast dla przedsiębiorców, którzy chcą:wiedzieć, co firma SEO robi z ich stroną,samodzielnie pracować nad zwiększaniem widoczności swojej strony w wyszukiwarce Google.Tym, co wyróżnia ten podcast od innych podcastów SEO, to styl przekazu. Przedsiębiorcy to bardzo zabiegane osoby i mają mało wolnego czasu - nie chcą znać się na wszystkim, ale chcą z wiedzieć, co "w trawie piszczy". I dlatego też prezentowane treści są skondensowane i nieprzeładowane technicznymi kwestiami - aby ułatwić szybsze zapoznanie się z omawianym tematem.----Jeżeli w trakcie słuchania jakiegoś odcinka nasunęły Ci się jakieś pytania, pamiętaj, że możesz się ze mną w każdej chwili skontaktować - wejdź na www.seo-profi.plChcesz być na bieżąco z aktualnościami ze świata SEO oraz otrzymywać wskazówki przydatne w procesie pozycjonowania? Zapisz się na Newsletter SEO.A jeżeli chcesz poznać podstawy świata SEO, dołącz do bezpłatnej Akademii SEOProfi.Do usłyszenia:)PSJeżeli uznasz, że podcast przydał Ci się do czegoś, zawsze możesz postawić mi kawę :)