Jakim kosztem politycy i media zaorali przedmiot szkolny?
• Jak doszło do tego, że nasze społeczeństwo tak panicznie boi się Edukacji Zdrowotnej?• Kto i z jakiego powodu sieje panikę moralną, manipulując, dezinformując i strasząc osoby,które mają być tej Edukacji, nie tylko potencjalnymi, beneficjentami? • Jakie realne koszty tej paniki przyjdzie nam zbierać przez lata?• Dlaczego zdrowie i życie ludzi/człowieka – kwestia dla wielu, jak głoszą, fundamentalna – stało się elementem niekończącej się i ciągle podsycanej rozgrywki politycznej ireligijnej. Ideologicznej wojny, w której na zakładników brane jest teraz najmłodszepokolenie, jego dobrostan i przyszłość indywidualna oraz zbiorowa?• Czy społeczeństwo ma świadomość rzeczywistej kondycji zdrowotnej wszystkich Polek iPolaków niezależnie od tego, ile mają lat?• Dlaczego przedmiot „Edukacja Zdrowotna” oceniono bezpodstawnie - bazując na opiniachrzekomych ekspertów - jako „kontrowersyjny”?• Czy klilalność, oglądalność i zasięgi liczą się teraz bardziej niż rzetelność i etykadziennikarska, zwłaszcza tych, którzy w mediach (również społecznościowych) dziennikarzami siebie określają?Zapraszam Was do obejrzenia kolejnego odcinka mojego podcastu, wktórym podejmuję temat Edukacji Zdrowotnej.To mój głos „w sprawie”, ale z innej perspektywy. Jest ona oparta (między innymi) na badaniach naukowych i doświadczeniu klinicznym, a nie na opiniach tych, którzy się na "wszystkim" znają i mają nieodpartą potrzebę podzielenia się tym publicznie. Życzę Wam, aby podcast był okazją, inspiracją do refleksji na temat Edukacji Zdrowotnej, której dorosła część Polek i Polaków zdaje się chyba potrzebować pilniej niż dzieci, a te ciągle jeszcze na nas liczą. Pytanie jak długo? Mamy wszyscy wiele w tej kwestii do zrobienia, bo od tego zależy nie tylko nasze jednostkowe nasze BYĆ albo NIE BYĆ, ale też to jak, kim być!***Omawiane publikacje:- Lewandowska A, Silczuk A, Mularczyk-Tomczewska P, Duda-Zalewska A, Jankowski Mand Gujski M (2025) Awareness of mental disorders and their risk factors - a nationwidecross-sectional survey among adults in Poland. Front. Psychiatry 16:1599683. OpenAccess. Published: Published: 26 May 2025.https://www.frontiersin.org/journals/psychiatry/articles/10.3389/fpsyt.2025.1599683/full- Lewandowska A., Jankowski M., Gujski M., Andrzejczyk A., Teliga-Czajkowska J.,Silczuk, A. (2025), Perspectives of School Principals on Mental Health Promotion andPrevention Among School-Aged Children - A 2025 Cross-Sectional Survey in LodzAdministrative Region in Poland. Healthcare, 13(13), Open Access. Published: 23 June2025. https://www.mdpi.com/2227-9032/13/13/1498- Lewandowska, A., Jankowski, M., Gujski, M., Duda-Zalewska, A., Jedrusik, P., Silczuk,A. (2025). Public Beliefs and Perception of Mental Disorders in Poland - A 2025Nationwide Cross-Sectional Survey. Journal of Clinical Medicine, 14(13), 4586. OpenAccess. Published: 28 June 2025. https://www.mdpi.com/2077-0383/14/13/4586***Podcast powstał dzięki współpracy Patronek i Patronów. Serdecznie Wam za niądziękuję.Andrzej Silczuk Podcast dostępny jest na Spotify, Apple Podcasts oraz YouTube.Profil Instagram: / andrzejsilczukJeśli widzisz wartość w mojej pracy, możesz mnie wesprzeć na:https://patronite.pl/andrzejsilczuklub przez: https://buycoffee.to/andrzejsilczukTwoje wsparcie, komentarze, oceny odcinków pozwalają mi tworzyć i docierać do szerokiegogrona odbiorców!A Ty, czy już zaobserwowałaś/eś mój kanał i dołączyłaś/eś do społeczności(moich) subskrybentów? Społeczności, dla której istotny jest przekaz – wiedza oparta nafaktach i rzetelnych badaniach naukowych, a nie przebierające prawdziwościowy charaktermanipulujące opinie pozornych ekspertów. Jest nas coraz więcej i czekamy na Ciebie!#edukacja #edukacjadladzieci #edukacjazdrowotna #polityka #media #młodzież