Jedną z najsłynniejszych mów w historii wygłosił Abraham Lincoln 19 listopada 1863 roku. Wydarzyło się to podczas uroczystości upamiętnienia krwawej bitwy pod Gettysburgiem. Mowa ta – która do historii przeszła pod nazwą mowy gettysburskiej – do dziś uważana jest za wzór doskonałej retoryki. Przemowa Lincolna była wyjątkowo zwięzła – trwała zaledwie nieco ponad dwie minuty, ale tyle wystarczyło prezydentowi, by nakreślić wielką wizję i pokazać sens trwającej wówczas wojny secesyjnej. Dziś w podcaście o mowie gettysburskiej i szerzej – o fenomenie jakim był Abraham lincoln – uznawany za jednego z najwybitniejszych prezeydentów USA, ale też za jednego z najwybitniejszych mówców.
--------
23:41
--------
23:41
028: Jak przekonywać prezentacjami, by pozyskiwać finansowanie?
Od 2021 roku pomagam naukowcom przygotowywać się do prezentacji przed komisjami grantowymi European Research Coucil. Od prezentacji tych zależy, czy naukowcy otrzymają grant w wysokości 1,5, a czasami 2 miliony euro. Wszystko w ramach współpracy z Polską Akademią Nauk. Obliczyłem ostatnio, że spośród blisko setki naukowców, z którymi miałem konsultacje, ponad 20 otrzymało granty. Na bazie tego doświadczenia wiem, co działa, a co nie działa, jeśli chcemy kogoś przekonać do sfinansowania jakiegoś projektu. I dziś podzielę się z Tobą listą tych czynników sukcesu.
--------
34:17
--------
34:17
027: Memorandum "Zwięzłość" Winstona Churchilla
Czy istnieje jakaś książka lub pismo, które moglibyśmy nazwać biblią prostej komunikacji? No cóż. Może zacznę od tego, że rok temu napisałem książkę pt. Storytelling czy prosta komunikacja. Ale jestem zbyt skromnym człowiekiem, by nazywać ją biblią prostej komunikacji. Dla mnie biblią prostej komunikacji jest tekst napisany ponad 80 lat temu przez Winstona Churchilla. Ma tytuł zwięzłość. I jest na tyle krótki, że przytoczę go w dzisiejszym odcinku w całości. Ale też go skomentuję.
--------
10:26
--------
10:26
026: Styl komunikacyjny Jensena Huanga, założyciela firmy NVIDIA
Kto może stanowić dla nas inspirację w świecie komunikacji? Wielcy mówcy, politycy, biznesmeni. Dziś o jednym z nich, który w ciągu ostatnich kilku lat zyskał miano nie tylko najwybitniejszego menadżera w Dolinie Krzemowej, ale też osoby o niezrównanych umiejętnościach komunikacyjnych. Chodzi o założyciela i prezesa firmy NVIDIA – Jensena Huanga.
--------
25:04
--------
25:04
025: Trzy rodzaje prezentacji
Załóżmy, że masz do zrobienia prezentację. Szef lub szefowa przekazał Ci jej temat i zostawia Ci wolną rękę, jak masz ją wykonać. Czy będziesz wówczas wiedzieć, jak ją zrobić? Zapewne nie. Sam temat prezentacji to za mało, by stworzyć odpowiednią prezentację. Równie ważne jest dowiedzenie się, w jakich okolicznościach ta prezentacja będzie pokazywana. Bo to da odpowiedź na pytanie: jak typ prezentacji powinieneś/powinnaś opracować. A tych typów wyróżniam trzy: prezentacje sceniczne, prezentacje biznesowe oraz slajd doki.
Podcast dla tych, którzy chcą się komunikować lepiej w biznesie. Poprzez rozmowy, wypowiedzi, mejle, prezentacje i wystąpienia. Tematami, którymi się tu zajmuję, są zatem: komunikacja, storytelling, retoryka, prezentacje i wystąpienia publiczne. Cel podcastu to pomóc Ci rozwijać umiejętności komunikacyjne, a tym samym rozwijać Twoją karierę. Piotr Garlej, Twój przewodnik po świecie prezentacji i komunikacji.