Powered by RND
PodcastyBiznesMarketer+ Podcast

Marketer+ Podcast

Marketer+ Podcast
Marketer+ Podcast
Najnowszy odcinek

Dostępne odcinki

5 z 28
  • SEO w erze sztucznej inteligencji. Co robić, czego unikać? | Krzysztof Marzec
    Rozwój narzędzi opartych na sztucznej inteligencji stawia przed branżą SEO zupełnie nowe wyzwania i otwiera obszary, które jeszcze kilka lat temu wydawały się poza jej zasięgiem. Automatyzacja analizy danych, precyzyjniejsze dopasowanie treści do intencji użytkownika czy możliwość błyskawicznego identyfikowania luk w strategii to tylko część możliwości, jakie daje AI. Jednocześnie rośnie znaczenie umiejętności krytycznego myślenia, świadomego wyboru narzędzi i łączenia wiedzy technicznej z kreatywnym podejściem. W rozmowie z Krzysztofem Marcem sprawdzamy, jak w praktyce wykorzystywać AI w pozycjonowaniu, które metody faktycznie przynoszą efekty, a których lepiej unikać. Jeśli chcesz dowiedzieć się, co naprawdę działa w AI SEO i jak przygotować się na przyszłość wyszukiwarek, koniecznie posłuchaj tego odcinka. Gość: Krzysztof Marzec CEO DevaGroup – agencji z tytułem Partner Google Premier i Google Rising Star. Praktyk i doświadczony trener SEO, Google Ads & Google Analytics. Szkolił najlepsze agencje i domy mediowe bezpośrednio dla Google’a. Gościł na scenie kilkudziesięciu konferencji, zdobywając wysokie miejsca i nagrody publiczności. Pomysłodawca i organizator semKRK, skupiającego nawet 500 uczestników barcampu branży SEM. Pracował dla takich marek jak: Allegro.pl, Neo24, Shoper.pl, Conrad.pl, Interia.pl, Grupa RMF czy Wydawnictwo Bauer. Autor trzech książek, ponad setki artykułów i wysoko ocenianych kursów online. Wykładowca m.in. Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wyższej Szkoły Europejskiej im. Józefa Tischnera. Z tego odcinka dowiesz się m.in.: jak sztuczna inteligencja wpływa na branżę SEO, jak zmienia się rola specjalisty SEO w erze AI, co AI może zrobić lepiej od człowieka, a gdzie wciąż przegrywa z analitycznym myśleniem specjalisty, w jaki sposób wykorzystać dane do tworzenia skutecznych treści SEO,które elementy pozycjonowania najbardziej skorzystały na AI, jak w praktyce wykorzystać możliwości AI w SEO – przykłady i wskazówki, jak unikać błędów i przereklamowanych funkcji AI, które narzędzia AI najbardziej przydają się w pracy specjalisty SEO, jakie kompetencje ludzkie będą kluczowe w SEO przyszłości.
    --------  
    1:22:28
  • Jak projektować UX bez barier? Dostępność i inkluzywność w praktyce | Agata Chmielewska
    W tym odcinku „Marketer+ Podcast” przyglądamy się temu, czym tak naprawdę jest dostępność cyfrowa i dlaczego to temat, który dotyczy nie tylko instytucji publicznych, ale również biznesu, marketerów, projektantów UX/UI i twórców treści. Nowe przepisy – w tym Polski Akt o Dostępności, obowiązujący od czerwca 2025 r. – wprowadzają konkretne wymagania wobec produktów i usług cyfrowych. Ale dostępność to nie tylko zgodność z prawem – to też realna szansa na dotarcie do szerszej grupy odbiorców, zwiększenie konwersji i budowanie marki, która nie wyklucza. W rozmowie poruszamy również temat inkluzywności, czyli projektowania z uwzględnieniem różnorodnych potrzeb, tożsamości i kontekstów życiowych użytkowników. Dowiesz się, jak unikać najczęstszych błędów w UX, jak testować dostępność w praktyce oraz jak budować kulturę cyfrowej otwartości w całym zespole. Gościni: Agata Chmielewska UX specialist & accessibility advocate. Od 15 lat związana z e-commerce, customer experience i dostępnością cyfrową. Wspiera firmy w tworzeniu produktów i usług, które są nie tylko estetyczne i intuicyjne, ale przede wszystkim skuteczne biznesowo i dostępne dla wszystkich użytkowników – niezależnie od ich możliwości. Pomaga zwiększać konwersję i lojalność klientów poprzez projektowanie doświadczeń opartych na danych, psychologii oraz realnych potrzebach odbiorców. Jako konsultantka i projektantka współpracuje z markami e-commerce, instytucjami publicznymi i startupami. Prowadzi podcast „Firma Online”, gdzie rozmawia z praktykami i ekspertami o skutecznych narzędziach, marketingu i rozwoju biznesu w sieci. Swoją wiedzą dzieli się również na stronie achmielewska.com, tworząc treści, które pomagają przełożyć teorię na praktykę. Z tego odcinka dowiesz się m.in.: czym różni się dostępność cyfrowa od inkluzywności i dlaczego warto myśleć o nich jako o strategii, a nie tylko obowiązku, jakie są najczęstsze (i często niewidoczne) błędy w UX, które wykluczają użytkowników, jakie są dobre praktyki związane z dostępnością w produktach cyfrowych, jak rozumieć inkluzywność, czyli projektować i komunikować tak, aby każdy użytkownik czuł się uwzględniony, jak wygląda testowanie dostępności w praktyce – od narzędzi po badania z użytkownikami, jak marketerzy mogą zadbać o dostępność treści: tekstów, wideo, newsletterów czy social mediów, w jaki sposób dostępność może zwiększyć zasięg, konwersję i lojalność klientów, jak przeciwdziałać „diversity washingowi” i tworzyć działania naprawdę włączające, jak wprowadzać dostępność w firmie już na etapie briefu, onboardingu i codziennych procesów zespołu, od czego zacząć, jeśli chcesz działać w swojej firmie bardziej dostępnie od zaraz.
    --------  
    56:54
  • Jak rozwijać kompetencje i zrobić karierę w marketingu? | Patrycja Kaczor
    W tym odcinku „Marketer+ Podcast” rozmawiamy o edukacji, pracy i karierze w marketingu. Patrycja Kaczor zdradza, jakie specjalizacje uważa za najbardziej przyszłościowe, jak budować interdyscyplinarne kompetencje oraz dlaczego „twarde” i „miękkie” umiejętności muszą dziś iść w parze. Poruszamy także temat wykorzystania AI w pracy marketera – zarówno w kontekście narzędzi, jak i rozwoju kompetencji. Nie zabrakło również rozmowy o budowaniu marki osobistej w mediach społecznościowych. To rozmowa pełna wiedzy, inspiracji i konkretnych wskazówek dla wszystkich, którzy chcą odnaleźć się (lub wybić) w marketingu przyszłości. Gościni: Patrycja Kaczor Fractional CMO wspierająca firmy technologiczne w porządkowaniu działań marketingowych, lepszym wykorzystaniu danych i skutecznym docieraniu do klientów. Łączy podejście data-driven z doświadczeniem zdobytym w agencjach, start-upach i własnym biznesie, wykorzystując AI oraz sprawdzone procesy od planowania kampanii po rozwój zespołów i budowanie marki foundera. Dzieli się wiedzą jako twórczyni na LinkedInie, gdzie buduje społeczność wokół tematów marketingu, technologii i strategii wzrostu. Prowadzi także szkolenia i warsztaty (m.in. w ramach programu Umiejętności Jutra AI organizowanego przez Google i SGH) oraz występuje jako prelegentka na wydarzeniach branżowych (m.in. Infoshare, LinkedIn Local, Tigers United). Z tego odcinka dowiesz się m.in.: które specjalizacje w marketingu mają największy potencjał w perspektywie najbliższych lat, jakie twarde i miękkie kompetencje warto dziś rozwijać, aby wyróżnić się na rynku pracy, jak AI i automatyzacja wpływają na rolę marketera i co naprawdę warto wiedzieć i rozumieć o technologii, od czego zacząć naukę AI w marketingu i które narzędzia naprawdę mają znaczenie, jak budować markę osobistą w social mediach i dlaczego to się opłaca, z jakich źródeł wiedzy korzystać, aby być o krok przed innymi, czego dziś szukają rekruterzy i headhunterzy w marketingowcach na poziomie mid/senior, jak strategicznie podejść do rozwoju kariery – niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz, czy myślisz o awansie, dlaczego interdyscyplinarność może być Twoją największą przewagą na rynku, jak zdobywać doświadczenie w realnych projektach, nawet gdy dopiero zaczynasz, na czym polega rola fractional CMO i jak wygląda w praktyce praca w takim modelu.
    --------  
    1:08:44
  • Jak zbudować silną markę osobistą? Wskazówki i strategie | Angelika Chimkowska
    Dlaczego silna marka osobista staje się dziś jednym z najważniejszych atutów w karierze zawodowej? W 25. odcinku „Marketer+ Podcast” Angelika Chimkowska dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem, pokazując, jak świadomie i skutecznie budować swoją rozpoznawalność w świecie pracy i biznesu. Strateżka marek osobistych i firmowych omawia sprawdzone strategie, narzędzia oraz kanały komunikacji, które pomagają wyróżnić się na rynku – niezależnie od branży czy zajmowanego stanowiska. To rozmowa pełna konkretów i praktycznych wskazówek, która z pewnością zainspiruje Cię do działania. Gościni: Angelika Chimkowska Wspiera liderów w budowaniu marek osobistych i firmowych. Wraz z zespołem Silnej Marki prowadzi projekty rozwojowe oraz wdrożeniowe z zakresu personal brandingu, social sellingu oraz employee advocacy. Autorka kilku książek: „Linkedin w praktyce”, „Autentyczny personal branding, czyli silna marka osobista w praktyce”, „Silna Marka na Linkedin, czyli social selling w praktyce” oraz „Psychologia zmiany w życiu i biznesie”. Wymieniona przez „Forbes” na 5. miejscu wśród mistrzyń polskiego LinkedIna. Prelegentka prestiżowych konferencji, wykładowczyni akademicka, wielokrotnie doceniania mówczyni. Absolwentka SGH, Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów Executive MBA w Coventry University. Aktualnie pisze doktorat z zakresu CEO brandingu na Wydziale Zarządzania UW. Z tego odcinka dowiesz się m.in.:czym jest marka osobista w świecie pracy, marketingu i biznesu,czym marka osobista różni się od personal brandingu,dlaczego warto inwestować czas i energię w budowanie marki osobistej,co wyniki badań naukowych mówią o marce osobistej,w jakich branżach i rolach warto stworzyć silną markę osobistą,jakie strategie sprawdzają się w budowaniu marki osobistej,na czym polega autorski model „TOP OF MIND”,jakie są zalety i wady procesu personal brandingu,jakie kanały komunikacji wykorzystywać w personal brandingu, jak skutecznie budować markę osobistą na LinkedInie,kim warto się inspirować pod względem budowania marki osobistej,czym różni się budowanie marki osobistej CEO od specjalisty w organizacji.Przejdź przez proces budowania strategii marki osobistej w oparciu o autorski model Angeliki Chimkowskiej „TOP OF MIND”: http://silnamarka.com/wp-content/uploads/2025/06/TOP-OF-MIND-form.pdf
    --------  
    49:52
  • Efektywność, pomiar, wpływ. Czego dziś potrzebuje marketing? | Elżbieta Gorajewska, Dariusz Maciołek
    Jeśli chcesz lepiej zrozumieć, jak wzmacniać pozycję reklamodawców na rynku mediowym oraz jak skutecznie komunikować realną wartość marketingu w swojej firmie, koniecznie posłuchaj tego odcinka „Marketer+ Podcast”. Doświadczone głosy branży – Elżbieta Gorajewska i Dariusz Maciołek z Polskiej Organizacji Reklamodawców – dzielą się wskazówkami na temat budowania wpływu działu marketingu, modelu efektywności i zbierania danych w złożonym środowisku mediowym. To rozmowa, która inspiruje do bardziej świadomego kształtowania swojej roli jako marketera  – niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz karierę, czy masz już za sobą lata doświadczeń.Goście: Elżbieta Gorajewska, Dariusz MaciołekElżbieta Gorajewska – dyrektor zarządzająca Polskiej Organizacji Reklamodawców. Socjolożka, konsultantka, doradczyni, prelegentka i mentorka. Przez ponad 23 lata kierowała firmą AGB (obecnie Nielsen Media), którą wprowadzała na rynek polski i budowała jej pozycję. Wcześniej pracowała w CBOS oraz GfK Polonia. Zaangażowana w działalność społeczną – wieloletnia prezeska Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku, była przedstawicielka Polski w European Media Research Organization. Jurorka w wielu konkursach branżowych.Dariusz Maciołek – CMO & CXO w BNP Paribas Bank Polska, gdzie odpowiada za budowanie marki, wsparcie marketingowe poszczególnych linii biznesowych, realizację strategii marketingowej i komunikacyjnej, rozwój mediów społecznościowych, PR i komunikację wewnętrzną, sponsoring, eventy i badania marketingowe. Wcześniej związany z Aviva Polska, gdzie pełnił funkcję dyrektora marketingu i komunikacji korporacyjnej. Zdobył tytuł CMO Roku 2021 magazynu Media & Marketing Polska oraz AD Marketera Roku w konkursie AD WO/MAN Roku 2020. W 2022 r. otrzymał nagrodę Marketera Roku w prestiżowym konkursie MP Power dla branży eventowej. Za kampanie dla BNP Paribas otrzymał siedem nagród Cannes Lion. Od ponad 10 lat członek jury Effie, Innovation, KTR oraz MixxAwards.Z tego odcinka dowiesz się m.in.:dlaczego powstała Polska Organizacja Reklamodawców i jakie są jej cele,jakie firmy są dziś częścią POR i jak można dołączyć do ich grona,jakimi obszarami w ramach grup roboczych obecnie zajmuje się POR,jak budować silny głos działu marketingu przy stole zarządczym organizacji,jaka jest strategiczna rola marketingu we współczesnym biznesie,czym jest model efektywności marketingowej i jak może pomóc marketerom,jakie wyzwania wiążą się z gromadzeniem danych cross-mediowych,dlaczego ważna jest integracja środowiska marketingowego,jak wzmacniać rolę i pozycję CMO w organizacjach,dlaczego praca w marketingu może być ciekawa dla młodych ludzi.
    --------  
    59:01

Więcej Biznes podcastów

O Marketer+ Podcast

„Marketer+ Podcast” to audycja, w której pasja do marketingu spotyka się z praktyczną wiedzą. Eksperci z branży odkrywają przed słuchaczami tajniki skutecznych działań marketingowych, dzielą się swoim bogatym doświadczeniem oraz cennymi wskazówkami. Każdy odcinek dotyczy innego aspektu marketingu. Jeśli chcesz być na bieżąco z trendami, poznawać nowe narzędzia, rozwijać swoje umiejętności i zdobywać inspiracje do efektywniejszej pracy, ten podcast jest dla Ciebie. Zgłębiaj kluczowe aspekty marketingu i skutecznie przekształcaj teorię w praktykę.
Strona internetowa podcastu

Słuchaj Marketer+ Podcast, Inwestomat - oszczędzanie, inwestowanie, wolność finansowa i wielu innych podcastów z całego świata dzięki aplikacji radio.pl

Uzyskaj bezpłatną aplikację radio.pl

  • Stacje i podcasty do zakładek
  • Strumieniuj przez Wi-Fi lub Bluetooth
  • Obsługuje Carplay & Android Auto
  • Jeszcze więcej funkcjonalności
Media spoecznościowe
v7.23.3 | © 2007-2025 radio.de GmbH
Generated: 8/26/2025 - 8:33:24 AM