Powered by RND
PodcastyBiznesNerd Management

Nerd Management

Paweł Rekowski & Krzysztof Rakowski
Nerd Management
Najnowszy odcinek

Dostępne odcinki

5 z 158
  • Jak znaleźć sens pracy, gdy wszystko jest bez sensu? - wywiad z Bartkiem Olejniczakiem
    Czy masz czasem wrażenie, że walisz głową w mur? Codzienne zadania nie dają Ci satysfakcji? Twoja organizacja dostarcza Ci nie tylko stresu i presji, ale też stawia opór Twoim pomysłom? A dodatkowo jeszcze codzienna rutyna, znudzenie. Prowadzi to do uczucia frustracji a potem rezygnacji. Zasadniczo, Twoja praca ma coraz mniej sensu... No własnie, a czym jest sens naszej pracy? I czy jego źródłem na pewno jest tylko nasz szef, nasza organizacja? A może jesteśmy nim... my sami? Bo dlaczego czasem osoby pracujące na tym samym stanowisku, wykonujące tę samą pracę są tak różne - jedna siada codziennie do biurka z misją zmieniania świata a druga - narzeka na nudne raporty i klikanie w Excela. Sednem tego jest sens pracy, czyli uczucie, za które jesteśmy odpowiedzialni my sami i które możemy znaleźć w (prawie) każdej pracy. O tym, jak to zrobić opowie nam Bartek Olejniczak - ekspert i lider w obszarze HR, praktyk psychologii pozytywnej, facylitator metody job crafting, mentor, autor podcastów “Zwinność osobista” oraz “Pozytywny miesiąc”. Gość odcinka:Bartek Olejniczak - Ekspert i lider w obszarze HR, praktyk psychologii pozytywnej, facylitator metody job crafting, mentor, autor podcastów “Zwinność osobista” oraz “Pozytywny miesiąc”.Z tego odcinka dowiesz się: - Co może "boleć" managera w pracy i do czego to prowadzi? - Co to jest sens w pracy? - Czy sens musi nam ktoś dać, czy możemy go stworzyć samodzielnie? - ...i jak to zrobić? :) - Jak możesz przekształcać i personaliować swoją pracę w trzech wymiarach? - Jak lider może pomagać swoim ludziom znajdować sens pracy? Linki do materiałów, wersję video oraz transkrypt do tego odcinka znajdziesz na stronie: 👉🏻 https://nerd.management/156 Agenda: (00:00) - Intro (00:27) - Wprowadznenie (01:28) - Wywiad z Bartkiem Olejniczakiem (02:31) - Jakie są najczęstsze bolączki w pracy liderów? (10:02) - Czym jest sens w pracy? (14:52) - Czy trawa u sąsiada jest bardziej zielona? (18:38) - Dlaczego w tym samym zespole jedni są szczęśliwi a inni nie? (23:29) - Jakie elementy pracy mogę zmienić by odnaleźć w niej sens? (36:25) - Jak pomóc naszym ludziom znaleźć sens w pracy? (41:51) - Jak się skontaktować z Bartkiem? (43:18) - Podsumowanie Zapisz się do naszego newslettera, odbierz bonusy i otrzymuj informacje o nowych odcinkach przydatnych w pracy każdego lidera IT: 👉🏻 https://nerd.management/newsletter Nerd Management to inicjatywa, która ma na celu pomóc wszystkim świeżo upieczonym liderom. W szczególności tym, którzy na drodze awansu z dobrych specjalistów, zmieniają ścieżkę kariery na zupełnie nieznaną. 🚨 Potrzebujesz pomocy w pracy lidera? Zostały ostatnie miejsca na współpracę z nami 🚨 Wypełnij formularz na stronie https://nerd.management/konsultacje i dogadamy szczegóły! Więcej znajdziesz na: -------------------------------------------- 🌍 Blog: https://nerd.management 🎬 YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCX9aGgDoA2j4FX9lLOz2wKQ 🅻 LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/nerd-management 🅵 Facebook: https://www.facebook.com/learn.nerd.management 🎧 Spreaker: https://www.spreaker.com/show/nerd-management 🎧 Apple Podcast: https://podcasts.apple.com/us/podcast/nerd-management/id1537257037 🎧 Spotify: https://open.spotify.com/show/3TvpNGgkQBrjW1Jrz33zIb ✉️ Mail: [email protected] -------------------------------------------- Doceniasz naszą pracę? Wejdź na stronę https://nerd.management/kawa i postaw nam wirtualną kawę ☕️ Dzięki temu, odcinki kolejne odcinki będą jeszcze mocniejsze 🔥 Polub, subskrybuj i obserwuj nasz kanał, aby być na bieżąco, a także podziel się w komentarzu swoimi przemyśleniami na ten temat. Jeśli widzisz wartość w tym, co robimy, udostępnij proszę ten odcinek swoim znajomym, którzy rozważają zostanie liderem w swojej organizacji lub właśnie nim zostali. Dzięki wielkie i Miłego dnia! Paweł Rekowski i Krzysztof Rakowski #nerdmanagement #jobcrafting #pozytywnapsychologia
    --------  
    44:43
  • Co wywali każdy Twój projekt i jak tego uniknąć? Podstawy komunikacji dla nerdów
    "Nie po to studiowałem informatykę, żeby teraz rozmawiać z ludźmi" - znasz to powiedzonko? Brzmi śmiesznie, ale - niestety - nadal jest rzeczywistością wielu menedżerów w IT - i to nie tylko tych świeżo mianowanych. Cisną KPI, pieszczą technologię, klepią procedurki... tylko zapominają się skomunikować ze swoimi zespołami tak, żeby dobrze wytłumaczyć kierunek i cel, któremu te wszystkie narzędzia służą. Paradoksalnie, wiele problemów, również technicznych (np. niewydajne procesy supportu, słaba architektura) często ma swoje źródło w komunikacji. W tym odcinku powiemy o tym, jak możesz poprawić swoją komunikację już teraz. Jakie są podstawowe rzeczy, o których trzeba pamiętać i jakich schematów możesz użyć, aby ułatwić sobie współpracę z każdym zespołem i każdą osobą w organizacji. Wspomnimy o najczęstszych błędach i podrzucimy pomysły na to, co możesz zrobić już dziś, żeby usprawnić swoją komunikację. Z tego odcinka dowiesz się: - Dlaczego komunikacja jest podstawowym narzędziem każdego lidera? - Jakie problemy niesie ze sobą słaba komunikacja? - Dlaczego, żeby dobrze się komunikować, musisz przestać gadać? - Jak wziąć odpowiedzialność za komunikację? - Jakich narzędzi użyć, żeby móc skomunikować się z każdym, niezależnie od stylu i preferencji? - Co możesz zrobić już teraz? Linki do materiałów, wersję video oraz transkrypt do tego odcinka znajdziesz na stronie: 👉🏻 https://nerd.management/155 Agenda: (00:00) - Intro (00:27) - Wprowadzenie (01:14) - Co jest przyczyną większości problemów w branży IT? (02:42) - Czego brakuje w komunikacji? (04:46) - Kto jest odpowiedzialny za skuteczną komunikację? (07:54) - Jak dopasować komunikacje do różnych osobowości? (10:44) - Jak zbudować dobry komunikat? (13:38) - Jak ćwiczyć komunikację? (15:20) - Jak komunikować się z istotami nietechnicznymi? (18:26) - Czego nie robić w komunikacji? (22:30) - Jak sprawdzić, czy komunikat dotarł do odbiorcy? (25:42) - Co możesz zmienić już dziś? Zapisz się do naszego newslettera, odbierz bonusy i otrzymuj informacje o nowych odcinkach przydatnych w pracy każdego lidera IT: 👉🏻 https://nerd.management/newsletter Nerd Management to inicjatywa, która ma na celu pomóc wszystkim świeżo upieczonym liderom. W szczególności tym, którzy na drodze awansu z dobrych specjalistów, zmieniają ścieżkę kariery na zupełnie nieznaną. 🚨 Potrzebujesz pomocy w pracy lidera? Zostały ostatnie miejsca na współpracę z nami 🚨 Wypełnij formularz na stronie https://nerd.management/konsultacje i dogadamy szczegóły! Więcej znajdziesz na: -------------------------------------------- 🌍 Blog: https://nerd.management 🎬 YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCX9aGgDoA2j4FX9lLOz2wKQ 🅻 LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/nerd-management 🅵 Facebook: https://www.facebook.com/learn.nerd.management 🎧 Spreaker: https://www.spreaker.com/show/nerd-management 🎧 Apple Podcast: https://podcasts.apple.com/us/podcast/nerd-management/id1537257037 🎧 Spotify: https://open.spotify.com/show/3TvpNGgkQBrjW1Jrz33zIb ✉️ Mail: [email protected] -------------------------------------------- Doceniasz naszą pracę? Wejdź na stronę https://nerd.management/kawa i postaw nam wirtualną kawę ☕️ Dzięki temu, odcinki kolejne odcinki będą jeszcze mocniejsze 🔥 Polub, subskrybuj i obserwuj nasz kanał, aby być na bieżąco, a także podziel się w komentarzu swoimi przemyśleniami na ten temat. Jeśli widzisz wartość w tym, co robimy, udostępnij proszę ten odcinek swoim znajomym, którzy rozważają zostanie liderem w swojej organizacji lub właśnie nim zostali. Dzięki wielkie i Miłego dnia! Paweł Rekowski i Krzysztof Rakowski #nerdmanagement #komunikacja
    --------  
    28:43
  • Najpierw pomyśl, potem zrób - jak dobrze podejmować decyzje?
    Podejmowanie decyzji to jest coś, co jest wpisane w definicję pracy managera - i nie tylko. Podejmujemy czasem dziesiątki, jeżeli nie setki decyzji, ale nie zawsze uświadamiamy sobie, że to jest właśnie moment decyzji. W związku z tym padamy ofiarą uprzedzeń, błędnej interpretacji rzeczywistości, wygody, czy chociażby stresu i zmęczenia. Często też podejmujemy decyzje "na czuja", "intuicyjnie" albo wygrywa ostatni pomysł, który usłyszeliśmy przed podjęciem decyzji... Podejmując decyzje w ten sposób, bardzo łatwo pominąć istotne elementy, które wysypią nasze projekty w najmniej spodziewanym momencie. W końcu 15 minut planowania może zaoszczędzić tydzień kodowania - tylko kto ma na to czas? :) Opowiemy Ci o tym, jak przestać biec przed siebie z zawiązanymi oczami, podejmując decyzje na szybko, intuicyjnie i bez dokładnego przemyślenia. Z tego odcinka dowiesz się: - Jakie błędy popełniasz podejmując decyzje? - Jak podejść zagadnienia w usystematyzowany sposób? - Jak analizować decyzje, szanse oraz zagrożenia? - Jak poznać problem, zanim odlecisz w rozwiązania? - Kiedy myśleć, a kiedy działać? - Jak podejmować właściwe decyzje? Linki do materiałów, wersję video oraz transkrypt do tego odcinka znajdziesz na stronie: 👉🏻 https://nerd.management/154 Agenda: (00:00) - Intro (00:27) - Wprowadzenie (01:00) - Czym jest podejmowanie decyzji? (01:39) - Jak najczęściej podejmujemy decyzje? (02:21) - 4 domyślne zachowania (06:12) - Jak dobrze podejmować decyzje? (09:43) - Jak odpowiedzieć na nasze słabości? (15:57) - 5 stopniowy proces podejmowania decyzji (21:56) - Podsumowanie (23:05) - Zadanie domowe Zapisz się do naszego newslettera, odbierz bonusy i otrzymuj informacje o nowych odcinkach przydatnych w pracy każdego lidera IT: 👉🏻 https://nerd.management/newsletter Nerd Management to inicjatywa, która ma na celu pomóc wszystkim świeżo upieczonym liderom. W szczególności tym, którzy na drodze awansu z dobrych specjalistów, zmieniają ścieżkę kariery na zupełnie nieznaną. 🚨 Potrzebujesz pomocy w pracy lidera? Zostały ostatnie miejsca na współpracę z nami 🚨 Wypełnij formularz na stronie https://nerd.management/konsultacje i dogadamy szczegóły! Więcej znajdziesz na: -------------------------------------------- 🌍 Blog: https://nerd.management 🎬 YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCX9aGgDoA2j4FX9lLOz2wKQ 🅻 LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/nerd-management 🅵 Facebook: https://www.facebook.com/learn.nerd.management 🎧 Spreaker: https://www.spreaker.com/show/nerd-management 🎧 Apple Podcast: https://podcasts.apple.com/us/podcast/nerd-management/id1537257037 🎧 Spotify: https://open.spotify.com/show/3TvpNGgkQBrjW1Jrz33zIb ✉️ Mail: [email protected] -------------------------------------------- Doceniasz naszą pracę? Wejdź na stronę https://nerd.management/kawa i postaw nam wirtualną kawę ☕️ Dzięki temu, odcinki kolejne odcinki będą jeszcze mocniejsze 🔥 Polub, subskrybuj i obserwuj nasz kanał, aby być na bieżąco, a także podziel się w komentarzu swoimi przemyśleniami na ten temat. Jeśli widzisz wartość w tym, co robimy, udostępnij proszę ten odcinek swoim znajomym, którzy rozważają zostanie liderem w swojej organizacji lub właśnie nim zostali. Dzięki wielkie i Miłego dnia! Paweł Rekowski i Krzysztof Rakowski #nerdmanagement #apteczkaLidera #podejmowanieDecyzji
    --------  
    25:20
  • Narzędzia facylitacji dla każdego lidera - czyli jak pomóc zespołowi się dogadać?
    Jako liderzy bardzo często potrzebujemy zapanować nad grupą ludzi - swoim zespołem, działem czy organizacją. Często jednak brakuje nam do tego technik oraz narzędzi. Szukając sprawdzonych metod pracy z zespołami oraz sposobów na usprawnienie warsztatu trenera, Paweł przeszedł cykl szkoleń prowadzonych m.in. przez naszego dzisiejszego gościa - Marię Kołodziejczyk. Facylitacja, bo o niej dziś mowa, to jest coś więcej niż tylko post-ity, markery i flipcharty. To też nie jest to samo co coaching, mentoring, szkolenie czy moderacja. Czym w takim razie jest facylitacja? Tego dowiesz się od naszej ekspertki w tym odcinku. Gość odcinka:Maria Kołodziejczyk - Współpracuje z firmą Pathways jako konsultant, trener i coach dla biznesu od 1998 roku. Realizowała projekty z zakresu rozwoju ludzi w organizacjach przygotowując programy, prowadząc szkolenia dla zespołów (m.in. przywództwo, coaching, sztuka prezentacji, komunikacja, personal impact i inne). Prowadzi także coaching indywidualny. Certyfikowany konsultant kwestionariusza Work Style Analyser. Ukończyła szkolenie Leadership Development Intensive w Seattle, po czym współprowadziła wraz z autorem programu Johnem Schererem, szkolenia LDI w Polsce zarówno dla zespołów, jak i dla grup otwartych. W 2013 ukończyła kurs facylitacji prowadzony przez Davida Tinkera z Wielkiej Brytanii.Z tego odcinka dowiesz się: - Czym jest facylitacja? - Kiedy potrzebujesz zewnętrznego facylitatora? - Jakich narzędzi używać (lub nie)? - Jak osiągnąć cel pracując w grupię ludzi? Linki do materiałów, wersję video oraz transkrypt do tego odcinka znajdziesz na stronie: 👉🏻 https://nerd.management/153 Agenda: (00:00) - Intro (00:26) - Wprowadzenie (01:50) - Wywiad z Marią Kołodziejczyk (02:35) - Czym jest facylitacja? (05:29) - Co facylitator musi wiedzieć? (07:35) - Czy lider jest facylitatorem? (10:32) - Jakie są różne style w facylitacji? (14:14) - Kto i kiedy potrzebuje facylitatora? (19:02) - Kiedy grupa może działać autonomicznie? (23:06) - Jaka jest różnica między facylitatorem a konsultantem, mentorem czy moderatorem? (30:16) - Gdzie jest miejsce na techniki i narzędzia? (40:18) - Gdzie można nauczyć się facylitacji? (42:10) - Co jeszcze warto robić? (44:20) - Gdzie znajdziesz Marię? (45:30) - Podsumowanie Zapisz się do naszego newslettera, odbierz bonusy i otrzymuj informacje o nowych odcinkach przydatnych w pracy każdego lidera IT: 👉🏻 https://nerd.management/newsletter Nerd Management to inicjatywa, która ma na celu pomóc wszystkim świeżo upieczonym liderom. W szczególności tym, którzy na drodze awansu z dobrych specjalistów, zmieniają ścieżkę kariery na zupełnie nieznaną. 🚨 Potrzebujesz pomocy w pracy lidera? Zostały ostatnie miejsca na współpracę z nami 🚨 Wypełnij formularz na stronie https://nerd.management/konsultacje i dogadamy szczegóły! Więcej znajdziesz na: -------------------------------------------- 🌍 Blog: https://nerd.management 🎬 YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCX9aGgDoA2j4FX9lLOz2wKQ 🅻 LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/nerd-management 🅵 Facebook: https://www.facebook.com/learn.nerd.management 🎧 Spreaker: https://www.spreaker.com/show/nerd-management 🎧 Apple Podcast: https://podcasts.apple.com/us/podcast/nerd-management/id1537257037 🎧 Spotify: https://open.spotify.com/show/3TvpNGgkQBrjW1Jrz33zIb ✉️ Mail: [email protected] -------------------------------------------- Doceniasz naszą pracę? Wejdź na stronę https://nerd.management/kawa i postaw nam wirtualną kawę ☕️ Dzięki temu, odcinki kolejne odcinki będą jeszcze mocniejsze 🔥 Polub, subskrybuj i obserwuj nasz kanał, aby być na bieżąco, a także podziel się w komentarzu swoimi przemyśleniami na ten temat. Jeśli widzisz wartość w tym, co robimy, udostępnij proszę ten odcinek swoim znajomym, którzy rozważają zostanie liderem w swojej organizacji lub właśnie nim zostali. Dzięki wielkie i Miłego dnia! Paweł Rekowski i Krzysztof Rakowski #nerdmanagement #facylitacja #pathways
    --------  
    47:07
  • Jak szybko przeprowadzić ocenę pracowników, która inspiruje do rozwoju?
    "Rozwój" jest odmieniany przez wszystkie przypadki, zwłaszcza w ofertach pracy i na rozmowach rekrutacyjnych. To jest coś, co wszystkie firmy oferują (obok owocowych wtorków i młodego, dynamicznego zespołu) oraz wszyscy kandydaci oczekują... ale jak bywa w rzeczywistości? W rzeczywistości korpo wymaga od nas, aby raz do roku wypełnić Excela, który ocenia pracownika w jakiejś sztucznej skali. Nasz mózg działa tak, że pamięta najlepiej to, co się działo w ostatnich dniach czy tygodniach, więc wystawiamy ocenę za to, a nie ostatni rok działalności. Ale to i tak nieważne, bo "rozwój" ogranicza się do wyznaczenia celów zaraz po takiej ocenie i zapomnienia o nich po kilku tygodniach. A wcale tak nie musi być... niezależnie od tego, czy pracujesz w korpo czy w małej firmie, powiemy o tym, w jaki sposób zadbać o rozwój członków Twojego zespołu w sensowny, ustrukturyzowany sposób. W jaki sposób oceniać ich postępy, oraz jak być zawsze gotowym na te korpo excele :) Z tego odcinka dowiesz się: - Jak oceniać pracowników sprawiedliwiej niż w szkole? - Jak połączyć plan rozwoju z oceną pracownika? - Jakich narzędzi używać do wsparcia oceny pracownika? - Jak być sprawiedliwym w ocenie? Linki do materiałów, wersję video oraz transkrypt do tego odcinka znajdziesz na stronie: 👉🏻 https://nerd.management/152 Agenda: (00:00) - Intro (00:27) - Wprowadzenie (01:27) - Jak wykorzystać proces oceny pracowników do własnych celów? (04:20) - Indywidualne dobieranie miar do oceny (06:03) - Narzędzia pomagające w rozwoju (12:04) - Na jakiej podstawie oceniać pracowników? (15:56) - Po co nam te oceny? (19:25) - Jak często oceniać swoich ludzi? (22:10) - Co mogę zmienić już dziś? Zapisz się do naszego newslettera, odbierz bonusy i otrzymuj informacje o nowych odcinkach przydatnych w pracy każdego lidera IT: 👉🏻 https://nerd.management/newsletter Nerd Management to inicjatywa, która ma na celu pomóc wszystkim świeżo upieczonym liderom. W szczególności tym, którzy na drodze awansu z dobrych specjalistów, zmieniają ścieżkę kariery na zupełnie nieznaną. 🚨 Potrzebujesz pomocy w pracy lidera? Zostały ostatnie miejsca na współpracę z nami 🚨 Wypełnij formularz na stronie https://nerd.management/konsultacje i dogadamy szczegóły! Więcej znajdziesz na: -------------------------------------------- 🌍 Blog: https://nerd.management 🎬 YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCX9aGgDoA2j4FX9lLOz2wKQ 🅻 LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/nerd-management 🅵 Facebook: https://www.facebook.com/learn.nerd.management 🎧 Spreaker: https://www.spreaker.com/show/nerd-management 🎧 Apple Podcast: https://podcasts.apple.com/us/podcast/nerd-management/id1537257037 🎧 Spotify: https://open.spotify.com/show/3TvpNGgkQBrjW1Jrz33zIb ✉️ Mail: [email protected] -------------------------------------------- Doceniasz naszą pracę? Wejdź na stronę https://nerd.management/kawa i postaw nam wirtualną kawę ☕️ Dzięki temu, odcinki kolejne odcinki będą jeszcze mocniejsze 🔥 Polub, subskrybuj i obserwuj nasz kanał, aby być na bieżąco, a także podziel się w komentarzu swoimi przemyśleniami na ten temat. Jeśli widzisz wartość w tym, co robimy, udostępnij proszę ten odcinek swoim znajomym, którzy rozważają zostanie liderem w swojej organizacji lub właśnie nim zostali. Dzięki wielkie i Miłego dnia! Paweł Rekowski i Krzysztof Rakowski #nerdmanagement #ocenapracownika #apteczkaLidera
    --------  
    24:13

Więcej Biznes podcastów

O Nerd Management

Nerd Management to inicjatywa, która ma na celu pomóc wszystkim świeżo upieczonym liderom. W szczególności tym, którzy na drodze awansu z dobrych specjalistów, zmieniają ścieżkę kariery na zupełnie nieznaną.Więcej znajdziesz na:--------------------------------------------🌍 Blog: https://nerd.management🎬 YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCX9aGgDoA2j4FX9lLOz2wKQ🅻 LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/nerd-management🅵 Facebook: https://www.facebook.com/learn.nerd.management🎧 Spreaker: https://www.spreaker.com/show/nerd-management🎧 Apple Podcast: https://podcasts.apple.com/us/podcast/nerd-management/id1537257037🎧 Spotify: https://open.spotify.com/show/3TvpNGgkQBrjW1Jrz33zIb✉️ Mail: kontakt@nerd.management--------------------------------------------Jeżeli widzisz wartość w tym wideo, to udostępnij je proszę swoim znajomym, którzy zastanawiają się nad zostaniem liderem w swojej organizacji lub właśnie się nim stali.Dzięki wielkie i Miłego dnia!Krzysztof Rakowski i Paweł Rekowski
Strona internetowa podcastu

Słuchaj Nerd Management, Inwestomat - oszczędzanie, inwestowanie, wolność finansowa i wielu innych podcastów z całego świata dzięki aplikacji radio.pl

Uzyskaj bezpłatną aplikację radio.pl

  • Stacje i podcasty do zakładek
  • Strumieniuj przez Wi-Fi lub Bluetooth
  • Obsługuje Carplay & Android Auto
  • Jeszcze więcej funkcjonalności
Media spoecznościowe
v7.16.2 | © 2007-2025 radio.de GmbH
Generated: 5/1/2025 - 7:14:14 AM