Powered by RND
PodcastyBiznesBusiness Marketer - marketing B2B od teorii do praktyki

Business Marketer - marketing B2B od teorii do praktyki

Łukasz Kosuniak
Business Marketer - marketing B2B od teorii do praktyki
Najnowszy odcinek

Dostępne odcinki

5 z 181
  • Jak skutecznie chronić marżę w sprzedaży B2B: rozmowa z Janem Janickim
    W najnowszym odcinku podcastu Biznes Marketer, rozmawiam z konsultantem biznesowym Janem Janickim o metodach ochrony marży w sektorze B2B. Poruszamy tematy takie jak: znaczenie marży w firmie, przyczyny jej spadku i braków w edukacji na ten temat, rola handlowców i menedżerów w obronie marży, a także praktyczne przykłady budowania wartości produktów. Nasz gość dzieli się swoimi doświadczeniami oraz radami dotyczącymi optymalizacji strategii cenowej, współpracy między działami sprzedaży i marketingu, oraz wyliczaniem kosztów transakcyjnych. 00:00 Wprowadzenie do podcastu Biznes Marketer00:18 Przedstawienie gościa: Jan Janicki00:55 Znaczenie marży w biznesie02:52 Strategie ochrony marży08:54 Przykłady z praktyki zarządzania marżą27:06 Rola marketingu w ochronie marży31:15 Współpraca działów sprzedaży i marketingu48:29 Zakończenie i zapowiedź przyszłych tematówZajrzyj na profil LinkedIn naszego gościa: https://www.linkedin.com/in/jan-pawe%C5%82-janicki-aa650685/Po więcej materiałów o marketingu B2B zapraszam na mój blog: https://businessmarketer.plMasz pomysł na odcinek podcastu? Napisz do mnie: [email protected]
    --------  
    51:15
  • Czy cold calling i cold mailing jest już nielegalny w Polsce? Rozmowa z ekspertem
    Zmiany w Prawie Komunikacji Elektronicznej i Ich Wpływ na MarketingGościem odcinka jest mecenas Tomasz Ciupka, ekspert w dziedzinie ochrony danych osobowych i prawa komunikacji elektronicznej. Omawiamy wpływ nowych przepisów na działania marketingowe firm, w tym z branży IT i marketingowej. Poruszamy również tematy:zgód marketingowych, prekampanii, interpretacji przepisów przez różne urzędy, kar za naruszenia oraz problematyki przetwarzania danych w mediach społecznościowych. W końcowej części mecenas Ciupka udziela praktycznych wskazówek dotyczących bezpiecznego nawiązywania kontaktów handlowych na przykładzie targów i wizytówek.00:00 Wprowadzenie i przedstawienie gościa01:32 Zmiany w prawie dotyczącym komunikacji elektronicznej05:03 Urządzenia telekomunikacyjne i systemy zautomatyzowane06:54 Komunikacja marketingowa i interpretacje prawne16:39 Zgody i zarządzanie informacjami25:31 Kary za nieprzestrzeganie przepisów37:05 Media społecznościowe i komunikacja biznesowa55:30 Kontakty offline i ich implikacje prawne58:20 Zakończenie i końcowe wnioskiZ Tomaszem Tiupką możesz skontaktować się wchodząc na stronę kancelarii ITLaw https://ltlaw.plPolecam także artykuł o zmianach, jakie dotyczą marketingu i sprzedaży na blogu kancelarii: Nadchodzi rewolucja w kontaktach marketingowychPo więcej materiałów o marketingu B2B zapraszam na mój blog: https://businessmarketer.plMasz pomysł na odcinek podcastu? Napisz do mnie: [email protected]
    --------  
    1:02:15
  • Jak tworzyć treści, które skłaniają do działania klientów i budują naszą przewagę
    W 179 odcinku podcastu Business Marketer opowiadam o metodzie Commercial insight. Czyli podejściu zapewniającym nie tylko edukację klientów, ale i zachęcających ich do działania. Niestety treści zbyt skupione na produkcie czy dostawcy, często są cenione przez klientów, ale badania firmy Gartner (wczesniej CEB), dowodzą, że nie zachęcają klientów do działania. Na podstawie tych badań specjaliści z CEB, potem kupionego przez Gartnera opracowali metodę Commercial Insight, o której opowiadam w tym odcinku.Dowiesz się między innymi: Dlaczego większość treści nie skłania klientów do działaniaCzym różni się metoda Commercial Insight od tradycyjnych sposobów budowania przekazu marketingowego i sprzedażowegoJak zaprojektować treści tą metodąJakie korzyści wynikają ze stosowania metody Commercial Insight w marketingu i sprzedażyJakie są warunki przygotowania skutecznego przekazu tą metodąLinki do materiałów i źródeł omawianych w tym podcascie:Książka "Sprzedawaj jak Challenger"Książka "Challenger Customer"Aplikacja ScoreAPP do tworzenia narzędzi typu samodzielna diagnoza, autoanaliza, checklistaPo więcej materiałów o marketingu B2B zapraszam na mój blog: https://businessmarketer.plMasz pomysł na odcinek podcastu? Napisz do mnie: [email protected]
    --------  
    41:52
  • Fakty i mity o roli marki w organizacji B2B
    W 178. odcinku podcastu Business Marketer, omawiam rolę marki w marketingu B2B, inspirowany dyskusją na LinkedIn prowadzoną przez Igora Bielobradka. Omawiam popularne mity na temat inwestowania w markę vs. sprzedaż, podkreślając potrzebę budowania silnej marki dla zwiększenia efektywności sprzedaży i redukcji ryzyka. Wskazuję na znaczenie spójności w komunikacji marki, jej wpływ na postrzeganie i zaufanie klientów oraz wyjaśnia, jak można mierzyć wpływ marki na sprzedaż oraz efektywność procesów sprzedażowych. Poruszam kwestie kosztów budowania marki, uzależnienia od handlowców, a także przynchronizowania reputacji i marki.00:00 Wprowadzenie do podcastu Biznes Marketer00:22 Rola marki w marketingu B2B02:23 Powszechne mity na temat brandingu B2B04:13 Znaczenie marki w procesie podejmowania decyzji10:41 Pomiar wpływu marki na sprzedaż22:15 Inwestowanie w markę vs. sprzedaż29:42 Zarządzanie marką i jego nieporozumienia41:35 Rola sprzedawców w budowaniu marki46:47 Zakończenie i podsumowaniePo więcej materiałów o marketingu B2B zapraszam na mój blog: https://businessmarketer.plMasz pomysł na odcinek podcastu? Napisz do mnie: [email protected]
    --------  
    47:58
  • 20 powodów, dlaczego Twoje leady nie konwertują na sprzedaż
    W 177 odcinku podcastu Business Marketer poznasz 20 powodów, słabej konwersji leadów marketingowych na sprzedaż.Oczywiście najłatwiej jest powiedzieć, że marketing zrobił robotę generując leady, a reszta to już sprawa sprzedaży. Ale rzeczywistość jest bardziej skomplikowana. Problem z leadami słabej jakości jest moim zdaniem większy niż z ich brakiem. Jeżeli leadów nie ma, widzimy problem i możemy go szybko zacząć rozwiązywać. Ale jeżeli leady są, tylko nie konwertują, o problemie dowiadujemy się już po tym jak ponieśliśmy koszty.A leady marketingowe, które nie konwertują, to nie tylko problem handlowców. Wcześniej czy później handlowcy zaczną ignorować leady od marketerów, którzy nie dbają o ich jakość.Dlatego potraktuj ten odcinek jako checklistę, która pomoże Ci upewnić się, że leady, które dostarczasz są wartościowe.Odcinki o podobnej tematyce:Jak zwiększyć jakość leadów marketingowych B2B. Sześć praktycznych metod.9 sposobów na skuteczne generowanie leadów marketingowychGenerowanie leadów z automatyzacją marketingu, definicja i scoring leadaPo więcej materiałów o marketingu B2B zapraszam na mój blog: https://businessmarketer.plMasz pomysł na odcinek podcastu? Napisz do mnie: [email protected]
    --------  
    57:24

Więcej Biznes podcastów

O Business Marketer - marketing B2B od teorii do praktyki

Podcast BusinessMarketer to regularna dawka praktycznej wiedzy o nowoczesnym marketingu B2B. Autor – Łukasz Kosuniak, to wieloletni praktyk, wykładowca, konsultant, trener, autor kilkudziesięciu branżowych publikacji oraz książek „ABC Marketingu B2B, "To jest Social Selling" Więcej publikacji: https://businessmarketer.plPodcast jest skierowany do szefów firm oraz managerów marketingu i sprzedaży B2B.Tematyka podcastu: marketing B2B, Generowanie leadów, Marketing Automation, Content Marketing, Channel Marketing, Social Selling
Strona internetowa podcastu

Słuchaj Business Marketer - marketing B2B od teorii do praktyki, Inwestomat - oszczędzanie, inwestowanie, wolność finansowa i wielu innych podcastów z całego świata dzięki aplikacji radio.pl

Uzyskaj bezpłatną aplikację radio.pl

  • Stacje i podcasty do zakładek
  • Strumieniuj przez Wi-Fi lub Bluetooth
  • Obsługuje Carplay & Android Auto
  • Jeszcze więcej funkcjonalności
Media spoecznościowe
v7.20.2 | © 2007-2025 radio.de GmbH
Generated: 7/11/2025 - 12:17:29 AM