Powered by RND
PodcastyTechnologiazebza – o designie i technologiach od ludzkiej strony

zebza – o designie i technologiach od ludzkiej strony

Natalia Bienias
zebza – o designie i technologiach od ludzkiej strony
Najnowszy odcinek

Dostępne odcinki

5 z 40
  • Czy Canva zabija kreatywność? A może psuje „graficzny rynek”? – Asia Brom
    „Prawdziwi graficy nie korzystają z Canvy”, „Canva psuje rynek pracy” i takie tam. Słyszeliście to, prawda? Dziś do rozmowy zaprosiłam Asię Brom, która pokazuje, że z Canvy można korzystać profesjonalnie, ale no właśnie – to nie jest narzędzie do wszystkiego. I co najważniejsze – narzędzie to nie wszystko. Kim jest Asia? Projektantka graficzna z marketingowym i socialmediowym zacięciem. Jako freelancerka i trenerka łączy projektowanie brandingów i stron internetowych z przekazywaniem wiedzy o designie w internecie oraz na stacjonarnych szkoleniach. Jej sekretną bronią jest multipotencjalność, dzięki której rozumie DNA małych, kreatywnych marek – bo sama jest jedną z nich. Poza pracą psia matka i fanka popkultury :) ----------------------------Zebzowy newsletter: https://newsletter.zebza.net/Wysyłam go raz-dwa na miesiąc, dodatkowo informuję o ważnych wydarzeniach (live streamach, webinarach, wystąpieniach). Jeśli chcesz być na bieżąco z zebzowymi tematami, to dołącz do newslettera!PS. Pamiętaj, żeby po zapisie potwierdzić dołączenie klikając w link w mailu----------------------------➳ Newsletter:https://newsletter.zebza.net/➳ Instagram:http://instagram.com/zebzanet➳ Zniżka na kursy of IxDF (3 miesiące darmoszki):https://www.interaction-design.org/learn-ux-design?ep=natalia-28
    --------  
    52:38
  • Projektowanie książek dla dzieci – od pomysłu do wydania – Nikola Kucharska
    Nie mogłam się doczekać, żeby wrzucić nagranie tego spotkania! W dzisiejszym odcinku gości u mnie Nikola Kucharska, która tworzy książki dla dzieci. Opowiada o procesie tworzenia książki – od pomysłu do wydruku, ciekawostkach z procesu wydawniczego, inspiracjach i drodze do projektowania książek dla dzieci!Koniecznie zerknijcie też na miejsca, w których można znaleźć Nikolę – tworzy treści w social media o swojej pracy. Zaciekawi wszystkie osoby, które chcą zajmować się projektowaniem książek. Niżej wrzucam też skróty do konkretnych części nagrania!Kim jest Nikola?Nikola Kucharska od 11 lat zajmuje się różnymi aspektami ilustracji. Ma na swoim koncie ponad czterdzieści zilustrowanych książek, ponad dziesięć autorskich publikacji oraz liczne ilustracje do gier planszowych. Specjalizuje się w tworzeniu komiksów oraz książek dla dzieci. Współpracuje z wieloma wydawnictwami z Polski, Francji, Chin, Danii, Finlandii, Korei, Niemiec i Hiszpanii.Jest laureatką licznych nagród branżowych, w tym głównej nagrody w konkursach Mądra Książka Roku 2018 oraz Wissenschaftsbuch des Jahres 2021 za książkę "Zwierzęta, które zniknęły. Atlas zwierząt wymarłych", a także wyróżnienia w Konkursie PTWK na najpiękniejszą książkę roku za "Fakty i Plotki o smokach". Prowadzi warsztaty dla dzieci oraz spotkania autorskie na najważniejszych wydarzeniach branżowych, takich jak Targi Książki w Pekinie, Targi Książki w Turynie, La città dei giovani lettori czy Salon Régional du Livre pour la Jeunesse. Obecnie koncentruje się na tworzeniu komiksów i książek autorskich – w tym roku miały premierę m.in. "Bepa i Ziemianin", czyli jej debiutancka powieść graficzna oraz gra komiksowa "Tropicielonauci" (stworzona we współpracy z Michałem Kubasem).Portfolio: https://nikolakucharska.myportfolio.com/Behance: https://www.behance.net/NikolaArtInstagram: https://www.instagram.com/nikola_ilustracja/Tik tok: https://www.tiktok.com/@nikola_illustrationsFacebook: https://www.facebook.com/n.kucharska.art----------------------------Zebzowy newsletter: https://newsletter.zebza.net/Wysyłam go raz-dwa na miesiąc, dodatkowo informuję o ważnych wydarzeniach (live streamach, webinarach, wystąpieniach). Jeśli chcesz być na bieżąco z zebzowymi tematami, to dołącz do newslettera!PS. Pamiętaj, żeby po zapisie potwierdzić dołączenie klikając w link w mailu----------------------------➳ Newsletter: https://newsletter.zebza.net/➳ Instagram: http://instagram.com/zebzanet➳ Zniżka na kursy of IxDF (3 miesiące darmoszki): https://www.interaction-design.org/learn-ux-design?ep=natalia-28
    --------  
    54:37
  • Europejski Akt o Dostępności (EAA) wchodzi w czerwcu i co to oznacza dla twórców produktów cyfrowych? – rozmowa z Wojtkiem Kutyłą
    28 czerwca 2025 roku wchodzi w życie European Accessibility Act – Europejski Akt o Dostępności, który ma zapewniać, że produkty i usługi w Unii Europejskiej są dostępne dla wszystkich osób. Co to tak naprawdę dla nas, twórców produktów cyfrowych, osób projektujących i budujących je, oznacza? Do rozmowy o dostępności i nadchodzących zmianach zaprosiłam Wojtka Kutyłę. Kim jest Wojtek?Wojtek Kutyła jest konsultantem zajmującym się dostępnością cyfrową i UX. Prowadzi szkolenia i pomaga rozwijać inkluzywne produkty cyfrowe. Działa pod marką Human Thing Ltd. Mieszka w Edynburgu i współpracuje z wieloma międzynarodowymi organizacjami. Jest autorem książki “Web accessibility. Wprowadzenie do dostępności cyfrowej” (Onepress, 2025). Pisze o dostępności w procesach software development na blogu wojtekkutyla.pl.Wojtka znajdziecie tu:LinkedIn: https://linkedin.com/in/wojtekkutylaInstagram: https://instagram.com/wojtekkutylauxA książkę można już kupić tu: https://helion.pl/ksiazki/web-accessibility-wprowadzenie-do-dostepnosci-cyfrowej-wojciech-kutyla,webacc.htm#format/d ----------------------------Zebzowy newsletter: https://newsletter.zebza.net/Wysyłam go raz-dwa na miesiąc, dodatkowo informuję o ważnych wydarzeniach (live streamach, webinarach, wystąpieniach). Jeśli chcesz być na bieżąco z zebzowymi tematami, to dołącz do newslettera!PS. Pamiętaj, żeby po zapisie potwierdzić dołączenie klikając w link w mailu----------------------------➳ Newsletter: https://newsletter.zebza.net/➳ Instagram: http://instagram.com/zebzanet➳ Zniżka na kursy of IxDF (3 miesiące darmoszki): https://www.interaction-design.org/learn-ux-design?ep=natalia-28
    --------  
    44:34
  • Krótko o dokumentacji design systemu – jak się zabrać za dokumentację projektową?
    Dziś z perspektywy osób projektujących, o często (mam wrażenie) zapominanej części design systemu, która może (ale nie musi) pomóc w utrzymaniu spójności waszych produktów.----------------------------Zebzowy newsletter: https://newsletter.zebza.net/Wysyłam go raz-dwa na miesiąc, dodatkowo informuję o ważnych wydarzeniach (live streamach, webinarach, wystąpieniach). Jeśli chcesz być na bieżąco z zebzowymi tematami, to dołącz do newslettera!PS. Pamiętaj, żeby po zapisie potwierdzić dołączenie klikając w link w mailu :)----------------------------➳ Newsletter:https://newsletter.zebza.net/➳ Instagram:http://instagram.com/zebzanet➳ Zniżka na kursy of IxDF (3 miesiące darmoszki):https://www.interaction-design.org/learn-ux-design?ep=natalia-28
    --------  
    10:01
  • Marketing małej marki – jak znaleźć grupę docelową i ogarnąć promowanie produktów?
    Tak jak obiecałam, jest – kontynuacja materiału o tworzeniu własnych produktów. Tym razem od marketingowej strony. I z kimś, kto się na tym zna :D! Olga Golonka opowiada jak się zabrać za marketing własnych produktów, gdy rozkręcamy swój mały, poboczny biznes. Tłumaczy jak zabrać się za określenie grupy docelowej i dlaczego (i w jakiej formie) powinniśmy robić analizę konkurencji. Odpowiemy sobie na pytanie czy warto stosować AI do tworzenia treści marketingowych i wiele więcej! Kim jest Olga? Olga jest marketem z ponad 10-letnim doświadczeniem. Do tej pory pracowała w zespołach in-house, po stronie agencji specjalizującej się w projektowaniu produktów i usług cyfrowych oraz dev house'u. Na co dzień wykorzystuje mix doświadczeń z różnych organizacji gdzie wprowadzała nowe produkty na rynek, planowała i koordynowała kampanie marketingowe, realizowała badania jakościowe, zarządzała kanałem CRM & Marketing Automation, a nawet wykonywania zadań product managera. Z całą pewnością najlepiej czuje się w eCommerce. Przez rok tworzyła i rozwijała razem ze wspólnikami własny startup w duchu circular economy – Klub Zabawkowy, czyli internetową wypożyczalnię zabawek. Pracowała dla marek takich jak m.in. Health Labs Care, MobeeDick, Evidose, AlohaCamp. Digital native i osoba w kształcie litery T, której super mocą jest łączenie kropek i dostrzeganie schematów. Wyznaje zasadę, że od każdej osoby można nauczyć się czegoś nowego, a zespół jest najważniejszym czynnikiem sukcesu. Pragmatyczna, gaduła, która nie wyobraża sobie życia bez czarnej kawy i dobrego designu. Można ją znaleźć: bardziej zawodowo: https://www.linkedin.com/in/olgagolonka prywata, przemyślenia i kot Gustav: https://www.instagram.com/olgagolonka Olga wspominała też o jednym narzędziu – https://www.modash.io/pl 2:40 – jak znaleźć właściwą grupę odbiorców, grupę docelową naszego produktu? 9:20 – badanie naszej konkurencji 13:20 – kiedy jest dobry moment na robienie analizy konkurencji? 24:08 – czego jeszcze się można dowiedzieć z analizy konkurencji? 35:05 – wyróżniki i unikalność naszego produktu 46:59 – wyzwania w tworzeniu własnych produktów – dopasowanie produktu do odbiorców 57:00 – o szukaniu kanałów dotarcia do grupy docelowej 1:03:00 – współprace z influenserami, collaby 1:12:03 – co pokazywać na swoich profilach? Czy ciągle skupiać się na produkcie? 1:18:11 – czy warto używać AI do tworzenia treści marketingowych? 1:36:50 – podsumowanie rozmowy ---------------------------- Zebzowy newsletter: https://newsletter.zebza.net Wysyłam go raz-dwa na miesiąc, dodatkowo informuję o ważnych wydarzeniach (live streamach, webinarach, wystąpieniach). Jeśli chcesz być na bieżąco z zebzowymi tematami, to dołącz do newslettera! PS. Pamiętaj, żeby po zapisie potwierdzić dołączenie klikając w link w mailu :) ---------------------------- ➳ Newsletter: https://newsletter.zebza.net ➳ Instagram: http://instagram.com/zebzanet ➳ Zniżka na kursy of IxDF (3 miesiące darmoszki): https://www.interaction-design.org/learn-ux-design?ep=natalia-28
    --------  
    1:42:20

Więcej Technologia podcastów

O zebza – o designie i technologiach od ludzkiej strony

Tu zebza, a właściwie Natalia Bienias a to moja przestrzeń, w której opowiadam o projektowaniu produktów cyfrowych, projektowaniu doświadczeń (tzw UX), usług. O tym jak ogarniać sobie to tworzenie i zarabiać na tym pieniądze, ale też jak się tego wszystkiego uczyć jeśli dopiero zaczynamy przygodę z projektowaniem.
Strona internetowa podcastu

Słuchaj zebza – o designie i technologiach od ludzkiej strony, Opanuj.AI Podcast i wielu innych podcastów z całego świata dzięki aplikacji radio.pl

Uzyskaj bezpłatną aplikację radio.pl

  • Stacje i podcasty do zakładek
  • Strumieniuj przez Wi-Fi lub Bluetooth
  • Obsługuje Carplay & Android Auto
  • Jeszcze więcej funkcjonalności
Media spoecznościowe
v7.17.1 | © 2007-2025 radio.de GmbH
Generated: 5/9/2025 - 11:25:43 AM