Wzruszająca, pełna napięć, dramatyzmu a jednocześnie napawająca spokojem, czcią i troską scena, została skomponowane piramidalnie. W przedstawieniu grupy Ukrzyżowania, która za pomocą całunu ściąga z krzyża swojego Zbawiciela zastosowano trzy rodzaje wysokości. Postacie znajdują się w strefie górnej, środkowej i dolnej a samo ciało Jezusa przechodzi przez wszystkie te poziomy. Mistrzowski rysunek i barwa ujawniają tu wpływy wielkich włoskich mistrzów, których podziwiał flamandzki artysta i którym z całą pewnością oddaje tutaj hołd.
--------
24:20
Tintoretto – Zmartwychwstanie
Osnute tajemnicą, odbywające się w ciemności i ciszy ogrodu Zmartwychwstanie Jezusa, w obrazie weneckiego mistrza wypełnione jest jednocześnie siłą eksplozji oraz zdumienia. Kompozycja sprawia, że gubimy się nie czując pionu ani poziomu. Nad naszymi głowami unosi się, ukazany w skrótach perspektywicznych Chrystus, z szatami rozpostartymi niczym skrzydła anioła. Światłość wydobywająca się spod unoszonego przez aniołów wieka grobu zaskakuje uśpionych żołnierzy. Z dala, o brzasku poranka, do ogrodu zbliżają się kobiety.
--------
25:16
Tintoretto – Ukrzyżowanie
Monumentalna, ogromnych rozmiarów, wielowątkowa scena Ukrzyżowania została namalowana w weneckiej Scuola Grande di San Rocco. Krzyż Chrystusa stoi w centrum wydarzeń, na jakie składają się zgiełk związany z krzyżowaniem łotrów, i ustawianiem ich narzędzi tortur, ból i lament uczennic i uczniów Jezusa, rozmowy tłumów, zawziętość grających w kości, obojętność gapiów, odgłosy prychania obecnych tu zwierząt: koni, osłów, wielbłądów, psów. Wszystko to możemy poczuć, niemalże usłyszeć, wpatrując się w doskonały rysunek i mistrzowskie barwy, jakie wyszły spod pędzla weneckiego mistrza.
--------
27:26
Adam Chmielowski – Ecce Homo
Wyjątkowo rozbudowany ikonograficznie motyw Ecce Homo - prezentacji umęczonego, ubiczowanego i ukoronowanego cierniem Jezusa został w obrazie polskiego malarza zredukowany do jednej tylko postaci. Sylwetkę Zbawiciela widzimy frontalnie w ujęciu od pasa, w tle za nim fragment architektury dziedzińca Piłata. Malarz stawiając nam tak wyraźnie przed oczy upokorzonego Chrystusa, każe nam tym samym pochylić się nad Jego samotnością, opuszczeniem przez najbliższych i zachęca by kontemplować Jego rany.
--------
24:14
Fra Angelico – Naigrawanie
Fresk z celi siódmej. Umieszczony obok „Pocałunku Judasza” oraz „Piłatowego umycia rąk” to kolejna scena medytacji i kontemplacji Męki Pańskiej, jaką maluje Guido di Pietro – Fra Angelico we florenckim klasztorze San Marco. Postacie oprawców zredukowane zostały tu do plującej twarzy i rąk, które zadają ból. Artysta koncentruje się przez to bardzo silnie na motywie indywidualnego upokorzenia oraz samotności Chrystusa.
Audycja o wybitnych dziełach sztuki chrześcijańskiej oraz ich twórcach. Porusza zagadnienia architektury, rzeźby i malarstwa od okresu wczesnośredniowiecznego po czasy współczesne.
Prowadzący podejmują się opisu i interpretacji dzieł sztuki i także ich skonfrontowania z przekazem biblijnym. Audycja ma charakter edukacyjny i ewangelizacyjny. Tematyka nawiązuje do okresów liturgicznych w Kościele Powszechnym. A przewodnikami w owej podróży po pięknie zawartym w sztucę są Izabela Banaszewska - historyk sztuki oraz o.Tomasz Mordziałek paulin.