#84 Szanujący rodzice szanujące dzieci, Sura Hart, Victoria Kindle Hodson. Recenzuje Urszula Tobolska
Z cyklu: Kwadrans z książkąKsiążka: Szanujący rodzice szanujące dzieci. Jak zmienić rodzinne konflikty we współdziałanie? Sura Hart, Victoria Kindle Hodson. W publikacji autorki podkreślają, jak ważne jest wysłuchanie i zrozumienie w relacji rodzic-dziecko. Uczą empatycznej komunikacji, oferując liczne praktyczne wskazówki i przykłady, które ułatwiają wdrożenie tych wartości w codziennym życiu.
--------
9:03
#83 Dźwięki kolorów, Jimmy Liao. Recenzuje Urszula Tobolska
Z cyklu: Na półce biblioterapeutyKsiążka, której bohaterką jest piętnastoletnia niewidoma dziewczyna spędzająca całe dni podróżując metrem. Świat poznaje słuchem, węchem, a przede wszystkim wyobraźnią. Rozmyśla o samotności, marzeniach, nadziei i cierpieniu.
--------
6:47
#82 Problemy wychowawcze w pracy z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie. Recenzuje Ariadna Wardzińska
Z cyklu: Piękni w niedoskonałościKsiążka: "Problemy wychowawcze w pracy z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie. Teoria i praktyczne zastosowania dla szkół ogólnodostępnych i specjalnych",Państwowy Instytut Jakości Pracy Szkół i Badań nad Kształceniem. Publikacja omawia szanse i ograniczenia diagnostyki psychiatrycznej oraz terapii uczniów wymagających wsparcia w rozwoju umysłowym.
--------
7:41
#81 Zabawy i gry ruchowe dla dzieci poruszających się na wózkach inwalidzkich, Piotr Winczewski. Recenzuje Ariadna Wardzińska
Zbiór zabaw ruchowych, opartych na doświadczeniu zdobytym przez autora podczas pracy w szkole podstawowej, w przedszkolach (w tym w integracyjnym) oraz w trakcie prowadzenia zajęć z wyczynowymi sportowcami (w tym dziećmi) poruszającymi się na wózkach inwalidzkich.
--------
8:29
#80 Mapa wychowania szczęśliwych dzieci, Susanna Isern. Recenzuje Urszula Tobolska
Książka to rodzaj przewodnika, który porządkuje drogi rodzicielstwa. Proponuje rodzicielstwo oparte na pełnym zrozumienia dialogu, kooperacji i otwartości.
Recenzje wybranych książek ze zbiorów Dolnośląskiej Biblioteki Pedagogicznej we Wrocławiu, będące „subiektywnym wstępem do lektury”, lektur przydatnych w biblioterapii oraz wybranych artykułów z bazy Edukacja.