Special episode: A Real Talk with Todd Roman (SVP, Zendesk) - Product Sense, Tough Calls & AI Hype
W tym odcinku mamy przyjemność gościć Todda Romana [SVP, Zendesk] – człowieka odpowiedzialnego za rozwój obszarów takich jak reporting, AI, automatyzacja i platformy developerskie. To rozmowa, w której sięgamy do first principles relacji między liderami dużych organizacji technologicznych a codzienną pracą PM-ów🔥 Rozkładamy na części:- jak nie zgubić sensu i „smaku produktu” w dużej organizacji,- kiedy ciąć produkt, a kiedy jeszcze warto inwestować,- po co PM-om relacje z liderami (spoiler: to nie tylko polityka)- dlaczego „dodaj AI” to nie strategia,- i czemu czasem demo mówi więcej niż kwartalny roadmap.
--------
56:06
--------
56:06
PM i AI: współpraca czy zmiana zasad gry?
W tym odcinku zaglądamy za kulisy użycia AI w pracy product managera. Zaczynamy od próby zdefiniowania, czym dla nas jest sztuczna inteligencja i kiedy pierwszy raz realnie pojawiła się w naszej codziennej pracy.Dzielimy się konkretnymi przykładami, jak dziś korzystamy z AI - od eksploracji danych, przez pisanie dokumentacji, po podejmowanie decyzji produktowych.Zastanawiamy się też, jak AI zmienia nasz zawód: czy automatyzuje, wspiera, czy może redefiniuje rolę PM-a jako takiego?
--------
1:18:38
--------
1:18:38
Nie komplikuj! Jak pisać dobrą specyfikację produktową.
W tym odcinku rozmawiamy o tym, co tworzy dobrą specyfikację produktową. Dzielimy się doświadczeniami w budowaniu tego istotnego artefaktu w pracy produktowca.O czym rozmawiamy?Czym jest specyfikacja produktowa? Do czego służy?Co musi zawierać dobrze przygotowana specyfikacja?Jak ją dopasować do odbiorców (inżynierowie vs. stakeholderzy)?Najczęstsze błędy i jak ich unikaćI garść osobistych przygód z tworzeniem specyfikacjiZapraszamy do słuchania i komentowania – jak Wy budujecie swoje specyfikacje! 🎧
--------
45:41
--------
45:41
Analityka produktowa bez ściemy – rozmowa z Michałem Witkowskim
W tym odcinku rozmawiamy z Michałem Witkowskim (ationcenter.com), który pomaga zrozumieć, czym naprawdę jest analityka produktowa – i czym na pewno nie jest.O czym rozmawiamy?Jak zacząć przygodę z analityką produktową?Czy analityka to tylko przeglądanie danych?Rola AI w analityce – czy warto ufać algorytmom?Jak skutecznie komunikować wnioski i rekomendacje?Proste pytania, skomplikowane analizy – jak unikać pułapek?Koszty, ryzyka i zwrot z inwestycji w analitykęJak udowodnić wartość analityki produktowej?Zapraszamy do słuchania i komentowania! 🎧
--------
59:38
--------
59:38
Czego nie powiedzieliśmy Marty’emu Caganowi? – nasze wnioski po odcinku
W tym odcinku dzielimy się wrażeniami i wnioskami po naszej ostatniej rozmowie z legendą product managementu, Marty’m Caganem.Jakie były nasze pierwsze odczucia po nagraniu?Jakie kluczowe lekcje wynieśliśmy z tej rozmowy?Z czym się zgadzamy, a gdzie mamy inne spojrzenie?Co zrobilibyśmy inaczej, gdybyśmy mieli okazję porozmawiać ponownie?🔗 Linki:Wyniki Ankiety: https://www.productcraft.pro/p/stan-product-managementu-w-polsce-2025Analiza wyników Wojtka:https://wojteksmajda.substack.com/p/product-management-nad-wisa-czyli
To podcast, w którym rozmawiamy o zarządzaniu produktami - o poważnych sprawach w luźny sposób. To kontynuacja naszych nieformalnych cotygodniowych rozmów, które prowadzimy już od jakiegoś czasu. Mamy nadzieję, że każdy znajdzie w tych dyskusjach coś dla siebie.