Czy psychologiczne bezpieczeństwo wygląda jak trzymanie się za ręce w HR-owym kumbaya? Nie ;)Weźmy na warsztat 6 mitów psychologicznego bezpieczeństwa – od tego, że to „brak konfliktów” po przekonanie, że „da się to wdrożyć polityką” albo że „chroni przed zwolnieniem”. Sprawdź, czym naprawdę jest ta koncepcja i dlaczego stanowi twardy wskaźnik efektywności, a nie miękką fanaberię.Posłuchaj, jak odróżnić strefę komfortu od strefy rozwoju, dlaczego brak sprzeczek to sygnał alarmowy, jak wygląda czteropoziomowa piramida bezpieczeństwa i jakie wnioski o psychologicznym bezpieczeństwie daje afera Volkswagena czy proces rekrutacyjny w Netflixie.Chcesz budować zespół albo być częścią takiego, w którym można mówić prawdę bez utraty twarzy i wyników? Ten odcinek jest dla Ciebie.__Pomagamy świadomym przedsiębiorcom, liderom, managerom i działom HR dostrzegać i rozwijać mocne strony – własne, zespołów i całych organizacji – tak, aby przekładały się na realne wyniki biznesowe, lojalnych klientów, dobrostan ludzi i kulturę odporną na kryzysy.Jeśli szukasz partnera, który pomoże Ci w przełożeniu potencjału na efekty – skontaktuj się z nami na https://www.woopa.pl/Po więcej treści i do pogadania w wiadomościach, zapraszamy na Instagram: https://www.instagram.com/woopa.pl/
--------
24:16
--------
24:16
ADHD i amnezja sukcesu
Czy można odnieść sukces i… wcale tego nie zauważyć? Tak – jeśli masz ADHD i Twój mózg zapomina, że cele już dawno osiągnięte.Posłuchaj, skąd bierze się amnezja sukcesu: zjawisko, przez które osoby z ADHD deprecjonują swoje osiągnięcia, a pamiętają głównie to, czego nie zrobiły. Jak wpływa na to efekt Zeigarnik, deficyty pamięci roboczej, nietypowa reakcja układu nagrody i syndrom oszusta?W odcinku usłyszysz, jak odzyskać pamięć o własnych sukcesach dzięki prostym praktykom: liście „ta-da”, mikronagrodom i zewnętrznym kotwicom pamięci. Jeśli masz ADHD, prowadzisz biznes, jesteś liderem albo perfekcjonistą z ciągłym poczuciem, że robisz za mało, ten odcinek pomoże Ci wreszcie zobaczyć, jak wiele osiągasz.__Pomagamy świadomym przedsiębiorcom, liderom, managerom i działom HR dostrzegać i rozwijać mocne strony – własne, zespołów i całych organizacji – tak, aby przekładały się na realne wyniki biznesowe, lojalnych klientów, dobrostan ludzi i kulturę odporną na kryzysy.Jeśli szukasz partnera, który pomoże Ci w przełożeniu potencjału na efekty – skontaktuj się z nami na https://www.woopa.pl/Po więcej treści i do pogadania w wiadomościach, zapraszamy na Instagram: https://www.instagram.com/woopa.pl/
--------
40:03
--------
40:03
6 wymiarów kultury
Czy da się przewidzieć, z kim we współpracy popłyniemy, a z kim dojdziemy do ściany? Tak – jeśli spojrzymy na sytuację przez pryzmat sześciu wymiarów kultury Hofstede’a, dzięki którym da się szybko zmapować organizację czy klienta.Posłuchaj, jak ten kompas przekłada się na praktykę: kiedy iść ze sprawą prosto do prezesa, a kiedy budować oddolną koalicję; jak sprzedać to samo szkolenie wynikowo albo relacyjnie oraz jak projektować wdrożenia zarówno w kulturach o wysokim unikaniu niepewności, jak i podejściu typu YOLO!Który z sześciu wymiarów w polskich realiach najmocniej wykoleja wdrażanie neuroinkluzywności i jak obejść go prostym zabiegiem komunikacyjnym? Zapraszamy do słuchania :)—Doświadczonym właścicielom firm, którzy chcą od biznesu czegoś więcej niż zarabiania pieniędzy, pomagamy budować i rozwijać emocjonalnie angażujące marki. Jeśli czujesz, że możemy wspólnie zrobić coś dobrego lub masz jakiś biznesowy problem do rozwiązania – skontaktuj się z nami na https://www.woopa.pl/Po więcej treści o:🚀 tworzeniu angażującej marki z misją🧠 strategii marki, rozwoju EQ, leadershipie🔬 psychologii i neurobiologii emocji w biznesiezapraszamy na Instagram: https://www.instagram.com/woopa.pl/
--------
33:24
--------
33:24
Storytelling: jak opowiadać o liczbach?
Czy można mówić o liczbach tak, żeby słuchacze nie przysypiali? Tak – pod warunkiem, że zamienimy suche dane na historie, porównania i obrazy.Posłuchaj, dlaczego nasze mózgi lepiej pamiętają Lewandowskiego strzelającego gola co dwa mecze niż „85 bramek w 158 występach” i jak wyobrazić sobie ogrom Układu Słonecznego dzięki dwudziestogroszówce i ziarnku piasku na boisku piłkarskim oraz dlaczego „2 na 5 osób nie myje rąk po toalecie” działa na wyobraźnię lepiej niż „40% dorosłych Amerykanów” ;)Jeśli prowadzisz prezentacje, pracujesz z danymi, sprzedajesz, szkolisz albo po prostu chcesz opowiadać tak, by Twoje liczby robiły efekt „wow” i zostawały w pamięci – dzięki temu odcinkowi nauczysz się mówić o liczbach tak, by Twój przekaz przykuwał uwagę i zostawiał trwały ślad w głowie odbiorców.—Doświadczonym właścicielom firm, którzy chcą od biznesu czegoś więcej niż zarabiania pieniędzy, pomagamy budować i rozwijać emocjonalnie angażujące marki. Jeśli czujesz, że możemy wspólnie zrobić coś dobrego lub masz jakiś biznesowy problem do rozwiązania – skontaktuj się z nami na https://www.woopa.pl/Po więcej treści o:🚀 tworzeniu angażującej marki z misją🧠 strategii marki, rozwoju EQ, leadershipie🔬 psychologii i neurobiologii emocji w biznesiezapraszamy na Instagram: https://www.instagram.com/woopa.pl/
--------
26:39
--------
26:39
Nostalgia sprzedaje
Zapach mokrego psa i uszka z grzybami, Closterkeller, Commodore, Lego... A Tobie co kojarzy się ze „starymi dobrymi czasami”? I czy chętnie kupisz produkt albo usługę, które do nich nawiązują? Jeśli tak, nic dziwnego – nostalgia to potężne narzędzie marketingu i sprzedaży.Posłuchaj, jak nostalgia działa na mózg, dlaczego potrafi budować poczucie bezpieczeństwa i więzi społeczne, i jak można ją przekuć w przewagę w komunikacji, sprzedaży czy budowaniu relacji B2B. Ale też o tym, kiedy ucieczka w retro przestaje działać, a nawet szkodzi marce.Ten odcinek jest dla marketerów, sprzedawców i przedsiębiorców, którzy chcą lepiej rozumieć emocje swoich klientów – i wykorzystać je w praktyce. A także dla tych, którzy sami łapią się na tym, że „kiedyś to było lepiej” i chcą wiedzieć, jak tę tęsknotę przekuć w coś wartościowego dla biznesu :)–Doświadczonym właścicielom firm, którzy chcą od biznesu czegoś więcej niż zarabiania pieniędzy, pomagamy budować i rozwijać emocjonalnie angażujące marki. Jeśli czujesz, że możemy wspólnie zrobić coś dobrego lub masz jakiś biznesowy problem do rozwiązania – skontaktuj się z nami na https://www.woopa.pl/Po więcej treści o:🚀 tworzeniu angażującej marki z misją🧠 strategii marki, rozwoju EQ, leadershipie🔬 psychologii i neurobiologii emocji w biznesiezapraszamy na Instagram: https://www.instagram.com/woopa.pl/
Istnieje powszechne przekonanie, że w biznesie chodzi o zarabianie pieniędzy. Że aby zarobić, trzeba się narobić i że frustracja jest wpisana w prowadzenie firmy. A co, jeśli nie?
To podcast dla liderów, przedsiębiorców i tych, którzy chcą prowadzić biznes w sposób bardziej świadomy, skuteczny i zgodny ze sobą. Nie znajdziecie w nim pseudo-mądrych frazesów ani oderwanych od rzeczywistości teorii. Stawiamy na konkretne, użyteczne treści, pomagające budować biznes, w którym sukces idzie w parze z satysfakcją.