Tomasz Przeździecki - świat reklamy wchodzi do gier
Gry wideo stały się rozrywką, sposobem spędzania wolnego czasu, ale także przestrzenią na miarę platform społecznościowych. To środowiska, które służą też do komunikacji. Dlaczego firmy wchodzą do świata gier ze swoimi produktami? Jak działają reklamy w grach oraz o akcjach marketingowych, które udało się zrealizować? Co przyciąga ludzi oraz firmy do Robloxa, Fortnite'a oraz Minecrafta? Czy są to tylko gry czy może całe, wirtualne światy? Gość: Tomasz Przeździecki, CEO _game changer, z którym rozmawialiśmy też o "Virtual Vibes" czyli festiwalu, który przyciągnął 400 tysięcy osób. To wydarzenie na miarę "Pol'n'Rock Festival".
--------
48:46
--------
48:46
Jan Ambroziak - retrofuturystyczna Nowa Huta jak z koszmaru w grze "Cronos: The New Dawn"
Jan Ambroziak, główny programista gry "Cronos: The New Dawn". To najnowsze dzieło krakowskiego studia Bloober Team zabiera nas do Nowej Huty. Tam alternatywna wizja lat 80. XX wieku. Na naszej drodze stają maszkary, a my jako Podróżniczka musimy utorować sobie drogę i rozwiązać zagadkę. Czy premierę gry można porównać do narodzin dziecka? Jakie emocje towarzyszą twórcom w czasie czytania recenzji? Jakie wyzwania programistyczne zostały postawione przed zespołem?
--------
46:19
--------
46:19
Wrześniowe premiery gier komputerowych
Początek nowego roku szkolnego to wysyp nowych gier. Autorzy zafundowali nam alternatywną wizję Nowej Huty, a także symulator... nauki chodzenia. Jak odnaleźć się w tych propozycjach? Trójkowe rekomendacje gier wideo, w które warto zagrać: "Hell is Us", "Star Wars Outlaws", "Hollow Knigh: Silksong", "Cronos: The New Dawn", "Dying Light" i "Silent Hill f.".
--------
5:12
--------
5:12
Szymon Bryła - "Valor Mortis" podbija Gamescom
Rozmowa z Szymonem Bryłą (CEO i szef studia One More Level S.A.) o grze "Valor Mortis", która podbiła serca graczy i dziennikarzy w czasie tegorocznego Gamescomu. To pierwszoosobowa gra akcji soulslike twórców serii Ghostrunner. Powstań ze zmarłych jako były żołnierz armii napoleońskiej, korzystaj z nadprzyrodzonych mocy, walcz z przerażającymi monstrami i rozwikłaj tajemnicę spisku, który zagraża całej ludzkości. Szymon opowiada też o planach studia i nastrojach w zespole.
--------
52:53
--------
52:53
Miko Czerwiński - prawa człowieka w świecie gier
"Code the Rights" to inicjatywa Amnesty International, której celem jest nagradzanie twórców gier poruszających temat praw człowieka. Pierwsza edycja akcji odbyła się w 2024 roku. Nagrodzeni zostali autorzy "Baldur's Gate 3" oraz polskiego "This War of Mine". W tym roku również zostaną wręczone nagrody. Do 10 października Amnesty International czeka też na zgłoszenia w konkursie "Wyloguj Nienawiść". O tym jak wygląda przestrzeganie praw człowieka we współczesnym, zdigitalizowanym świecie opowiedział Miko Czerwiński, który od wielu lat zajmuje się zagadnieniami związanymi z prawami człowieka.
Cotygodniowe spotkanie ze światem gier wideo. W programie gościmy specjalistów tworzących gry wideo. Wśród nich osoby odpowiedzialne za największe tytuły, ale również mniejsze produkcje. Gry wideo są ważną częścią nowoczesnego świata. To rozrywka, ale też opowieść o ludziach. Artyści, którzy je tworzą (kompozytorzy, projektanci, graficy, scenarzyści, aktorzy, reżyserzy) starają się wspiąć na wyżyny swojej kreatywności, wykorzystując nową technologię (zaawansowane silniki, oprogramowanie, sztuczną inteligencję, wirtualną i rozszerzona rzeczywistość). Zapraszamy na podroż do cyfrowego świata pełnego gości oraz premier i nowości. Co tydzień podpowiemy co jest grane i zagramy piosenki związane z grami. Zaprasza Radek Nałęcz.