078: Jak znaleźć swój sposób na branżę kreatywną | Beata Śliwińska (Barrakuz)
Notatki i linki wymienione w tym odcinku znajdziecie na naszej stronie: designpractice.pl/078---W tym odcinku rozmawiamy:→ o znalezieniu swojej niszy i stylu pracy→ o pozyskiwaniu zleceń ze znanymi markami→ o roli mediów społecznościowych w życiu projektowym→ o zajawkach i podróżach---Naszą gościnią jest Beata Śliwińska, znana jako Barrakuz. Projektantka graficzna i art directorka. Wielokrotnie nagradzana w konkursach projektowych. Współpracowała m. in. ze Spotify, Netliksem i Adidasem. Projektowała też wiele okładek płyt. Jej ulubiona technika pracy to kolaż analogowo-cyfrowy. Pasjonatka kolarstwa i dobrego glutenu z masłem. ---Timestamps:0:00 Start1:29 Jaką książkę ostatnio przeczytałaś?4:00 Czym się zajmujesz?4:53 Różne techniki i odkrywanie narzędzi6:48 Jak zaczynałaś?10:32 Skąd focus na ilustrację i kolaż?16:41 Jak otrzymałaś pierwsze zlecenie od Adidasa?19:55 W jaki sposób pracujesz?22:40 Skąd brać materiały?26:16 Pracujesz ręcznie czy digitalowo?28:20 Czy można korzystać ze zdjęć z gazet?30:05 Czy i jak AI odciąża Cię w pracy?32:49 Z którego projektu jesteś najbardziej dumna?34:53 Jaka jest Twoja wymarzona współpraca?37:47 Targi i sprzedaż prac41:40 Jak wyceniasz projekty?45:16 Przerwane współprace46:29 Rozszerzanie zlecenia i negocjowanie umowy z klientem49:51 Który z Twoich projektów był najbardziej intratny?52:22 Co zmieniłabyś w relacji twórca - agencja - klient?54:09 Obecność w social media57:13 Czy przychodzą do Ciebie klienci przez Instagrama?57:59 Czy masz sposób na balans w social media?1:00:28 Inspiracje z podróży1:03:35 Co Ci daje rower?1:07:23 Wymarzona miejscówka na rower1:08:45 Co było game-changeger’em na Twojej drodze rozwoju?1:10:17 Na rozwoju jakich umiejętności chciałabyś się skupić w najbliższym czasie?1:11:33 Zakończenie
--------
1:12:55
077: Czy reklamy mogą pomóc w zdobyciu klientów w branży kreatywnej? | Marta Krawczyk
Notatki i linki wymienione w tym odcinku znajdziecie na naszej stronie: designpractice.pl/077---W tym odcinku rozmawiamy o tym:→ czy designerzy mogą zdobywać klientów przez social media→ jak tworzyć skutecznie kampanie reklamowe w systemie Meta→ ile pieniędzy trzeba wydać, żeby finalnie zdobyć zlecenia---Naszą gościnią jest Marta Krawczyk. Doświadczona specjalistka od digital marketingu, której konikiem są płatne kampanie w ekosystemie Meta. Edukuje i prowadzi kampanie klientów z wielu różnych sektorów, a także freelanserów. My również współpracujemy z Martą przy kampaniach Design Practice od samego początku i niewątpliwie kampanie wspierane przez Martę pomagają nam wykręcić jeszcze lepsze wyniki sprzedażowe.---Timestamps:0:00 Start1:52 Jaką książkę ostatnio przeczytałaś?3:13 Czym się zajmujesz?4:54 Jak znalazłaś się w temacie social media i płatnych kampanii?7:36 Jakie kampanie realizujesz?11:00 Jakie są największe obawy dot. reklam?14:32 Rozwój konta Marty19:16 Jak znaleźć czas na social media?21:40 Jak duże powinno być nasze konto na Instagramie, żeby zacząć reklamować?23:53 Jak zacząć?26:52 Pokazywać się na Instagramie czy nie?32:17 Ads Challenge dla osób kreatywnych32:58 Czy wykasowywać posty, których już nie chcemy na profilu?34:37 Lepiej promować posty z dużą ilością lajków czy małą?36:56 Lepiej promować istniejące posty czy nowe?37:46 Jakie formy reklam najlepiej konwertują?38:37 Lepiej tworzyć brand na własnym nazwisku czy założyć osobny profil swojej firmy?40:26 Dlaczego reklamy na Facebooku działają lepiej niż na Instagramie?42:57 Czy warto robić posty z collabem?44:46 Menedżer reklam Meta48:27 Sprzęt Apple a reklamy49:31 Jak dobrze przeanalizować reklamę?52:15 Ads for Creatives56:47 Na rozwoju jakich umiejętności chciałabyś się skupić w najbliższym czasie?59:02 Zakończenie
--------
59:54
076: Jak projektować UX dla AI? | Anna Maria Szlachta
Notatki i linki wymienione w tym odcinku znajdziecie na naszej stronie: designpractice.pl/076---W tym odcinku rozmawiamy o:→ o projektowaniu dla AI→ styku UX z Data science→ życiu i pracy w Szwajcarii---Naszą gościnią jest Ania Maria Szlachta. Ania jest product designerką, która specjalizuje się w projektowaniu produktów i systemów związanych z AI oraz innowacjami. Prowadzi również badania i fascynuje się Human AI Interaction. Na co dzień mieszka i pracuje w Szwajcarii, gdzie prowadzi swoją własną firmę. ---Timestamps:0:00 Start1:19 Jaką książkę ostatnio przeczytałaś?1:58 Czym się zajmujesz?3:25 Z czym przychodzą do Ciebie designerzy?4:59 Projektowanie human-AI interaction9:00 Z jakim typem AI pracujesz?11:43 Z czym najczęściej mierzą się UX designerzy, projektując dla AI?15:42 Czy są poszukiwani designerzy typowo pod AI i data science?16:47 Co powinniśmy wiedzieć o AI jako designerzy?19:00 Czym jest user model feedback loop?22:18 Czym jest Explainable AI?24:26 Jak wygląda Twój proces pracy?29:44 Jakich narzędzi używasz i z kim współpracujesz?31:02 Skąd czerpać wiedzę na temat projektowania dla AI?37:23 Współpracujesz z Polską czy zagranicą?37:50 Jak bada się interfejsy tworzone dla AI?41:12 Interakcje głosowe z AI43:33 Jak wykorzystujesz AI w swojej pracy?45:07 Projektowanie dla AI – perspektywy pracy dla designerów48:34 Różnice kulturowe między Polską a Szwajcarią51:23 Plusy i minusy mieszkania w Szwajcarii54:48 Na rozwoju jakich umiejętności chciałabyś się skupić w najbliższym czasie?55:49 Zakończenie
--------
57:00
075: O pracy dla zagranicznych organizacji | Paulina Majkowska
Notatki i linki wymienione w tym odcinku znajdziecie na naszej stronie: designpractice.pl/075---W tym odcinku rozmawiamy o:→ pracy produktowej dla nowojorskiej firmy→ radach odnośnie rekrutowania się do zagranicznych firm→ ścieżce rozwoju jako product designer---Naszą gościnią jest Paulina Majkowska, head of design w nowojorskiej firmie Appfigures. Pełni tam również rolę Hiring Managera. Poza projektowaniem, aktywnie dzieli się swoimi radami odnośnie rekrutacji i rozwoju w obszarze projektowania na swoim Linkedinie i organizuje konsultacje jako mentorka. Mieszka w Poznaniu, skąd pracuje zdalnie. ---Timestamps:0:00 Start1:01 Jaką książkę ostatnio przeczytałaś?4:24 Czym się zajmujesz?9:19 Czym się zajmuje firma Appfigures?10:58 Różnice w kulturze pracy: USA vs Europa18:36 Jak wyglądał proces rekrutacji?20:47 Skład zespołu26:14 Zmiana roli i wiedza domenowa34:44 Praca w różnych strefach czasowych38:57 Jak często jeździsz do Nowego Jorku i jak to wykorzystujesz?43:20 Minusy pracy dla firm zagranicznych47:38 Rady dot. szukania zagranicznej pracy57:40 Praca zagranicą a podatki i finanse1:00:51 Czy zagranicą faktycznie zarabia się więcej?1:07:11 Błędy podczas rekrutacji1:11:53 Wnioski z konsultacji prowadzonych przez Paulinę1:19:00 W jakim języku prowadzić swoją markę osobistą?1:21:33 Na rozwoju jakich umiejętności chciałabyś się skupić w najbliższym czasie?1:23:24 Zakończenie
--------
1:27:25
074: Od typografa do prezesa FontLab | Adam Twardoch
Notatki i linki wymienione w tym odcinku znajdziecie na naszej stronie: designpractice.pl/074---W tym odcinku rozmawiamy o:→ o fascynującej niszy projektowej, jaką jest typografia→ otwartości na technologię i eksperymenty→ wrodzonym, UX-owym nastawieniu projektanta do rozwoju oprogramowania---Naszym gościem jest Adam Twardoch. Prezes w firmie FontLab. To oprogramowanie do tworzenia fontów. Adam jest też konsultantem w temacie typografii, pracował m. in. dla Google, Adobe czy Monotype. Specjalizuje się w typografii wielojęzycznej i technologii fontów. Żyje pomiędzy Polską a Niemcami (a dokładniej Berlinem).---Timestamps:0:00 Start1:31 Jaką książkę ostatnio przeczytałeś?2:26 Jak zaczęła się Twoja przygoda z typografią?8:02 Studia, zagranica i konferencje12:57 Czy projektujesz własne kroje?17:12 Zmiana podejścia do nauki20:51 Czerpanie informacji przez AI33:15 Jak się rozwijała Twoja rola w Fontlabie?41:06 Programy do kreślenia fontów50:52 Jak duży zespół jest w Fontlabie?55:57 Relacje między typografami58:49 Wycenianie fontów1:12:52 Najczęstsze błędy typograficzne w projektowaniu1:20:11 Na rozwoju jakiej umiejętności chciałbyś się skupić w najbliższych miesiącach?1:25:44 Podziękowanie1:29:30 Zakończenie
W podcaście Design Practice rozmawiamy o praktycznych stronach pracy na styku technologii i designu, zarówno od strony projektowania jak i zarządzania. Jeśli interesuje Cię product design, UX, UI, web design, czy zarządzanie w szeroko pojętym projektowaniu digitalowym, ten podcast jest dla Ciebie. Zapisz się na nasz newsletter, żeby nie przegapić kolejnych odcinków i otrzymać dodatkowe materiały przydatne w rozwoju kariery na styku IT i designu: https://www.designpractice.pl/