Jarosław Krawczyk: Czy jest jeszcze miejsce dla grafików w gamedevie?
Czy wiesz, że już rysunki wykonywane w przedszkolu mogły zaważyć na tym, czy masz szansę zaistnieć jako grafik w branży gier? O graficznej drodze po gamedevie, przygotowaniu do pracy, jakie daje ASP oraz o wszystkich kierunkach, jakie mogą obrać twórcy, rozmawiamy z Jarosławem Krawczykiem, Art Directorem w Different Tales, niezależnym grafikiem z 20-letnim doświadczeniem w gamedevie. Oświetleniowiec, modelarz 3D, twórca leveli, motion designer – zdecyduj, kim TY zostaniesz w gamedevie.Podcast stworzony przez Skvot – szkołę online dla kreatywnych. Nowy odcinek co dwa tygodnie.Obserwuj, żeby być na bieżąco i nie przegapić żadnej rozmowy.Nad tym odcinkiem pracowali:Prowadzący – Kamil MichałowskiRedaktorka – Basia GrubaKonsultantka merytoryczna – Agata MiszczakRealizacja dźwięku – Kamil MichałowskiBrand Managerka – Dorota LuzarHead of Marketing Skvota – Ira VelesMuzyka, którą słyszeliście w tym odcinku, została stworzona przez Semena Stakhova – Inxao.Zaobserwuj Skvota po więcej inspiracji: Instagram, Facebook, LinkedIn.Sprawdź SKVOT Mag i nie przegap inspirujących treści o branży kreatywnej!
--------
49:32
--------
49:32
Piotr Pacynko: Pasja do grania czy pasja do tworzenia: co jest ważniejsze dla dewelopera?
Ile tak naprawdę znaczy pielęgnowana i rozwijana od dziecka pasja? Jak wiele trzeba poświęcić, aby urzeczywistnić swoje pomysły i stworzyć własną grę? Ile czasu zajmuje produkcja wymarzonego projektu? Swoją ścieżką kariery po gamedevie i przeciwnościami, jakie pokonał na tej drodze, dzieli się z nami Piotr Pacynko, założyciel i dyrektor kreatywny studia False Prophet, wyjątkowy i wrażliwy twórca m.in. autorskiej gry Beast, a wkrótce także kolejnych tytułów – o czym więcej w najnowszym odcinku podcastu Gamechangers. Podcast stworzony przez Skvot – szkołę online dla kreatywnych. Nowy odcinek co dwa tygodnie.Obserwuj, żeby być na bieżąco i nie przegapić żadnej rozmowy.Nad tym odcinkiem pracowali:Prowadzący – Kamil MichałowskiRedaktorka – Basia GrubaKonsultantka merytoryczna – Agata MiszczakRealizacja dźwięku – Kamil MichałowskiBrand Managerka – Dorota LuzarHead of Marketing Skvota – Ira VelesMuzyka, którą słyszeliście w tym odcinku, została stworzona przez Semena Stakhova – Inxao.Zaobserwuj Skvota po więcej inspiracji: Instagram, Facebook, LinkedIn.Sprawdź SKVOT Mag i nie przegap inspirujących treści o branży kreatywnej!
--------
48:52
--------
48:52
Jimmy Black: Bugi, deadline’y i własne studio – czy to się opłaca?
Czy przechodząc swoją ulubioną grę, zdawałeś sobie sprawę, że każdy twój ruch był wcześniej zaplanowany przez jej twórcę? Tak, ktoś na wczesnym etapie jej produkcji wiedział, że na początku popełnisz błędy, przez które zboczysz z głównej drogi, a pod koniec spróbujesz otworzyć te pozornie zablokowane drzwi. O nieprzewidywalności graczy, a także o przeciwnościach, jakie stoją na drodze do założenia własnego studia gier, opowiada Jimmy Black, współzałożyciel OddQubit, odpowiedzialnego za grę Cowboy Life Simulator, której premiera już wkrótce!Podcast stworzony przez Skvot – szkołę online dla kreatywnych. Nowy odcinek co dwa tygodnie.Obserwuj, żeby być na bieżąco i nie przegapić żadnej rozmowy.Nad tym odcinkiem pracowali:Prowadzący – Kamil MichałowskiRedaktorka – Basia GrubaKonsultantka merytoryczna – Agata MiszczakRealizacja dźwięku – Kamil MichałowskiBrand Managerka – Dorota LuzarHead of Marketing Skvota – Ira VelesMuzyka, którą słyszeliście w tym odcinku, została stworzona przez Semena Stakhova – Inxao.Zaobserwuj Skvota po więcej inspiracji: Instagram, Facebook, LinkedInSprawdź SKVOT Mag i nie przegap inspirujących treści o branży kreatywnej!
--------
51:18
--------
51:18
Nika Darowska: Gram w gry. Czy mogę pracować w gamedevie?
Każda podróż ma swój początek. Twój początek do kariery w gamedevie zaczyna się właśnie tutaj. Rozmawiamy z Niką Darowską, niezależna konsultantka HR z wieloletnim doświadczeniem w największych polskich firmach z branży gamedev m.in. w 11 bit studios. Wraz z Niką odpowiemy na pytania: czy sama pasja do gier wystarczy, aby postawić swoje pierwsze kroki jako twórca gier, jak wyróżnić się na pełnym konkurencji rynku pracy i jak przekonać do siebie rekruterów. Naciśnij przycisk START i przekonaj się, jak blisko upragnionego stanowiska jesteś.Nowy odcinek co dwa tygodnie.Obserwuj, żeby być na bieżąco i nie przegapić żadnej rozmowy.Podcast stworzony przez Skvot – szkołę online dla kreatywnych.Nad tym odcinkiem pracowali:Prowadzący – Kamil MichałowskiRedaktorka – Basia GrubaKonsultantka merytoryczna – Agata MiszczakRealizacja dźwięku – Kamil MichałowskiBrand Managerka – Dorota LuzarHead of Marketing Skvota – Ira VelesMuzyka, którą słyszeliście w tym odcinku, została stworzona przez Semena Stakhova.Zaobserwuj Skvota po więcej inspiracji:Instagram, Facebook, LinkedInSprawdź też SKVOT Mag i nie przegap interesujących treści o branży kreatywnej
--------
51:23
--------
51:23
Mateusz Witczak: Od epoki piksela łupanego do ery Wiedźmina – historia polskiego gamedevu
O sekretach pierwszych gier oraz początków rozwoju branży gier w Polsce opowiada Mateusz Witczak, dziennikarz i twórca tekstów związany m.in. z Dwutygodnikiem, Polityką i portalami informacyjnymi, ex-redaktor naczelny PolskiGamedev.pl oraz ex-redaktor prowadzący CD Action. Jak mało zabrakło, aby Wiedźmin okazał się klęską? Jak radzili sobie pasjonaci gier, w czasach, kiedy rozrywka była tak trudno dostępna? Jak powstały giganty polskiego gamedevu i jak doszły do obecnej dominacji branży? Dowiecie się tego wszystkiego z pierwszego odcinka podcastu „Gamechangers”.Nowy odcinek co dwa tygodnie.Obserwuj, żeby być na bieżąco i nie przegapić żadnej rozmowy.Podcast stworzony przez Skvot – szkołę online dla kreatywnych.Nad tym odcinkiem pracowali:Prowadzący – Kamil MichałowskiRedaktorka – Basia GrubaKonsultantka merytoryczna – Agata MiszczakRealizacja dźwięku – Kamil MichałowskiBrand Managerka – Dorota LuzarHead of Marketing Skvota – Ira VelesMuzyka, którą słyszeliście w tym odcinku, została stworzona przez Semena Stakhova.Zaobserwuj Skvota po więcej inspiracji:InstagramFacebookLinkedInSprawdź też SKVOT Mag i nie przegap interesujących treści o branży kreatywnej!
„Gamechangers” od Skvota to podcast o tym, jak wejść do branży gier i odnaleźć w niej swoje miejsce – nawet od zera.
Posłuchaj rozmów ze znawcami, pasjonatami i twórcami gier, którzy stoją za największymi polskimi produkcjami. Poznaj zakulisowe historie, praktyczne wskazówki i inspiracje od rekruterów, właścicieli studiów, producentów, grafików oraz scenarzystów.
Jeśli interesuje Cię kariera w gamedevie lub po prostu fascynują Cię kulisy powstawania Twoich ulubionych gier – jesteś we właściwym miejscu.
🎧 Nowy odcinek co dwa tygodnie.
Podcast tworzy Skvot – szkoła online dla kreatywnych.