Powered by RND
PodcastyCzas WolnyGamechangers

Gamechangers

skvot.pl
Gamechangers
Najnowszy odcinek

Dostępne odcinki

5 z 11
  • Maciek Kwiatkowski: Jak motion capture zmienia sposób, w jaki tworzymy gry?
    Motion capture to moment, w którym ciało spotyka technologię. To proces, w którym ruch aktora zamienia się w dane, z których powstaje postać w grze lub filmie. Dzięki setkom markerów i kamer można przenieść emocje, ciężar i dynamikę prawdziwego ciała do świata 3D. Dziesiątki kamer rejestrują każdy gest, zamieniając go w cyfrowy ruch bohatera. Dla Macieja Kwiatkowskiego – performera, aktora motion capture, projektanta akcji, a także założyciela Alpha 7 – to nie tylko technologia, ale sposób opowiadania historii. W rozmowie wspomina początki polskiego motion capture przy Wiedźminie 1: sześć kamer, cztery metry sceny i zero instrukcji. Od tamtej pory wiele się zmieniło, ale jedno pozostało niezmienne – to człowiek nadaje grze rytm, emocję i duszę.Podcast stworzony przez ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Skvot – szkołę online dla kreatywnych.⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Nowy odcinek co dwa tygodnie.Obserwuj, żeby być na bieżąco i nie przegapić żadnej rozmowy.Nad tym odcinkiem pracowali:Prowadzący – Kamil MichałowskiRedaktorka – Basia GrubaKonsultantka merytoryczna – Agata MiszczakRealizacja dźwięku – Kamil MichałowskiBrand Managerka – Anna Kaszkiel-WarpechowskaHead of Marketing Skvota – Ira VelesMuzyka, którą słyszeliście w tym odcinku, została stworzona przez Semena Stakhova –⁠⁠⁠⁠ ⁠⁠⁠Inxao⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠.Zaobserwuj Skvota po więcej inspiracji:⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Instagram, ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Facebook, ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠LinkedIn⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠.Sprawdź⁠⁠⁠⁠ ⁠⁠⁠⁠SKVOT Mag⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠ i nie przegap inspirujących treści o branży kreatywnej!
    --------  
    1:01:34
  • Aleksandra Rosset-Żak: Jak tworzy się zwiastuny, które przyciągają miliony graczy?
    Na początku był zwiastun. Zwiastun, który pokazał nam ultrarealistyczną grafikę gry i najmniejszy włos naszego głównego bohatera. Zwiastun, dzięki któremu po raz pierwszy usłyszeliśmy muzykę, która wkrótce będzie towarzyszyć nam przez długie godziny. Zwiastun, którego storytelling i dynamika ostatecznie przekonały nas do kupienia właśnie tej gry. Rozmawiamy z Aleksandrą Rosset-Żak, montażystką materiałów promocyjnych do gier komputerowych w Platige Image, gdzie współpracowała przy takich grach jak: Wiedźmin 3: Dziki Gon, Kingdom Come: Deliverance 2 i Wiedźmin 4. Ola opowiada nam o tym, jak wygląda praca montażysty w gamedevie, jak powstają zwiastuny oraz behind-the-scenes oraz ile znaczą w machinie marketingowej.Podcast stworzony przez ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Skvot – szkołę online dla kreatywnych.⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Nowy odcinek co dwa tygodnie.Obserwuj, żeby być na bieżąco i nie przegapić żadnej rozmowy.Nad tym odcinkiem pracowali:Prowadzący – Kamil MichałowskiRedaktorka – Basia GrubaKonsultantka merytoryczna – Agata MiszczakRealizacja dźwięku – Kamil MichałowskiBrand Managerka – Anna Kaszkiel-WarpechowskaHead of Marketing Skvota – Ira VelesMuzyka, którą słyszeliście w tym odcinku, została stworzona przez Semena Stakhova –⁠⁠⁠ ⁠⁠⁠Inxao⁠⁠⁠⁠⁠⁠.Zaobserwuj Skvota po więcej inspiracji:⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Instagram, ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Facebook, ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠LinkedIn⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠.Sprawdź⁠⁠⁠ ⁠⁠⁠⁠SKVOT Mag⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠ i nie przegap inspirujących treści o branży kreatywnej!
    --------  
    56:03
  • Anna Oporska-Szybisz: Jak Level Designerzy tworzą światy, w których czujesz, że żyjesz?
    Jak zaprojektować przeżycie gracza – od pierwszego skoku w „Mario” po otwarte światy? Jak krytycznie grać, by później tworzyć gry, w których levele działają jak dobry film? Jak utrzymać uwagę i kierować emocjami gracza i nadal sprawić, że po 100 godzinach rozgrywki serce zabije mu mocniej w ostatecznej walce z bossem? O tym, jak powstaje przestrzeń, która prowadzi Cię „niewidzialną ręką” przez grę rozmawiamy z Anną Oporską-Szybisz, Senior Level Designerką w Bloober Team, która współtworzyła m.in. Silent Hill 2 Remake i Sniper: Ghost Warrior 3.Podcast stworzony przez ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Skvot – szkołę online dla kreatywnych.⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Nowy odcinek co dwa tygodnie.Obserwuj, żeby być na bieżąco i nie przegapić żadnej rozmowy.Nad tym odcinkiem pracowali:Prowadzący – Kamil MichałowskiRedaktorka – Basia GrubaKonsultantka merytoryczna – Agata MiszczakRealizacja dźwięku – Kamil MichałowskiBrand Managerka – Dorota LuzarHead of Marketing Skvota – Ira VelesMuzyka, którą słyszeliście w tym odcinku, została stworzona przez Semena Stakhova –⁠⁠ ⁠⁠⁠Inxao⁠⁠⁠⁠⁠.Zaobserwuj Skvota po więcej inspiracji:⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Instagram, ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Facebook, ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠LinkedIn⁠⁠⁠⁠⁠⁠.Sprawdź⁠⁠ ⁠⁠⁠⁠SKVOT Mag⁠⁠⁠⁠⁠⁠ i nie przegap inspirujących treści o branży kreatywnej!
    --------  
    56:26
  • Zofia Domaradzka: Za sterami uczuć graczy, czyli jaką władzę ma kompozytor muzyki do gier?
    Muzyka w grach to niewidzialny bohater każdej przygody. To ona przyspiesza bicie serca, kiedy kończy się amunicja, a walka z bossem wkracza w kulminacyjny moment, a także uspokaja gdy eksplorujesz piękne, opustoszałe światy. Posłuchaj kogoś, kto stoi za sterami twoich emocji! Zofia Domaradzka, kompozytorka oraz producentka muzyki, specjalizująca się w muzyce do gier, autorka ścieżek do Timberborn, Moonshine INC. i Scorchlands opowie m.in. jakie podstawy do tworzenia muzyki do gier daje szkoła muzyczna oraz jak projektować dźwięki, które towarzyszą graczom przez godziny rozgrywki.Posłuchaj kompozycji autorstwa Zofii.Podcast stworzony przez ⁠⁠⁠⁠⁠⁠Skvot – szkołę online dla kreatywnych.⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Nowy odcinek co dwa tygodnie.Obserwuj, żeby być na bieżąco i nie przegapić żadnej rozmowy.Nad tym odcinkiem pracowali:Prowadzący – Kamil MichałowskiRedaktorka – Basia GrubaKonsultantka merytoryczna – Agata MiszczakRealizacja dźwięku – Kamil MichałowskiBrand Managerka – Dorota LuzarHead of Marketing Skvota – Ira VelesMuzyka, którą słyszeliście w tym odcinku, została stworzona przez Semena Stakhova –⁠ ⁠⁠⁠Inxao⁠⁠⁠⁠.Zaobserwuj Skvota po więcej inspiracji:⁠⁠⁠⁠⁠ Instagram, ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Facebook, ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠LinkedIn⁠⁠⁠⁠⁠.Sprawdź⁠ ⁠⁠⁠⁠SKVOT Mag⁠⁠⁠⁠⁠ i nie przegap inspirujących treści o branży kreatywnej!
    --------  
    50:41
  • Katarzyna Władyka: Czy narracja w grach może być bardziej angażująca niż w filmach i książkach?
    Jak wygląda droga od teatrologii do tworzenia questów w grach, które wyznaczają światowe standardy? O swojej 12-letniej karierze w gamedevie opowiada Katarzyna Władyka, Principal Quest Designerka w Fool’s Theory, która pracowała m.in. przy „Wiedźminie 3”. Jak wygląda proces pisania i projektowania questów? W jaki sposób buduje się siatkę narracyjną w grach i balansuje się zaangażowanie gracza? Jak powstają mechaniki, które wynoszą immersję na wyższy poziom – takie jak w „Baldur’s Gate 3” czy „Kingdom Come Deliverance 2”? Poruszamy też temat politycznej poprawności w grach i tego, czy to na pewno tylko „internetowa bańka”. Zanurz się w kulisy pracy nad narracją w gamedevie i dowiedz się, co sprawia, że questy wciągają nas na dziesiątki godzin w najnowszym odcinku podcastu „Gamechangers”.Podcast stworzony przez ⁠⁠⁠⁠⁠Skvot – szkołę online dla kreatywnych.⁠⁠⁠⁠⁠ Nowy odcinek co dwa tygodnie.Obserwuj, żeby być na bieżąco i nie przegapić żadnej rozmowy.Nad tym odcinkiem pracowali:Prowadzący – Kamil MichałowskiRedaktorka – Basia GrubaKonsultantka merytoryczna – Agata MiszczakRealizacja dźwięku – Kamil MichałowskiBrand Managerka – Dorota LuzarHead of Marketing Skvota – Ira VelesMuzyka, którą słyszeliście w tym odcinku, została stworzona przez Semena Stakhova – ⁠⁠⁠Inxao⁠⁠⁠.Zaobserwuj Skvota po więcej inspiracji:⁠⁠⁠⁠ Instagram, ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Facebook, ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠LinkedIn⁠⁠⁠⁠.Sprawdź ⁠⁠⁠⁠SKVOT Mag⁠⁠⁠⁠ i nie przegap inspirujących treści o branży kreatywnej!
    --------  
    53:27

Więcej Czas Wolny podcastów

O Gamechangers

„Gamechangers” od Skvota to podcast o tym, jak wejść do branży gier i odnaleźć w niej swoje miejsce – nawet od zera. Posłuchaj rozmów ze znawcami, pasjonatami i twórcami gier, którzy stoją za największymi polskimi produkcjami. Poznaj zakulisowe historie, praktyczne wskazówki i inspiracje od rekruterów, właścicieli studiów, producentów, grafików oraz scenarzystów. Jeśli interesuje Cię kariera w gamedevie lub po prostu fascynują Cię kulisy powstawania Twoich ulubionych gier – jesteś we właściwym miejscu. 🎧 Nowy odcinek co dwa tygodnie. Podcast tworzy Skvot – szkoła online dla kreatywnych.
Strona internetowa podcastu

Słuchaj Gamechangers, Stary Gracz i wielu innych podcastów z całego świata dzięki aplikacji radio.pl

Uzyskaj bezpłatną aplikację radio.pl

  • Stacje i podcasty do zakładek
  • Strumieniuj przez Wi-Fi lub Bluetooth
  • Obsługuje Carplay & Android Auto
  • Jeszcze więcej funkcjonalności
Media spoecznościowe
v7.23.11 | © 2007-2025 radio.de GmbH
Generated: 10/29/2025 - 1:52:20 PM