Maciek Kwiatkowski: Jak motion capture zmienia sposób, w jaki tworzymy gry?
Motion capture to moment, w którym ciało spotyka technologię. To proces, w którym ruch aktora zamienia się w dane, z których powstaje postać w grze lub filmie. Dzięki setkom markerów i kamer można przenieść emocje, ciężar i dynamikę prawdziwego ciała do świata 3D. Dziesiątki kamer rejestrują każdy gest, zamieniając go w cyfrowy ruch bohatera. Dla Macieja Kwiatkowskiego – performera, aktora motion capture, projektanta akcji, a także założyciela Alpha 7 – to nie tylko technologia, ale sposób opowiadania historii. W rozmowie wspomina początki polskiego motion capture przy Wiedźminie 1: sześć kamer, cztery metry sceny i zero instrukcji. Od tamtej pory wiele się zmieniło, ale jedno pozostało niezmienne – to człowiek nadaje grze rytm, emocję i duszę.Podcast stworzony przez Skvot – szkołę online dla kreatywnych. Nowy odcinek co dwa tygodnie.Obserwuj, żeby być na bieżąco i nie przegapić żadnej rozmowy.Nad tym odcinkiem pracowali:Prowadzący – Kamil MichałowskiRedaktorka – Basia GrubaKonsultantka merytoryczna – Agata MiszczakRealizacja dźwięku – Kamil MichałowskiBrand Managerka – Anna Kaszkiel-WarpechowskaHead of Marketing Skvota – Ira VelesMuzyka, którą słyszeliście w tym odcinku, została stworzona przez Semena Stakhova – Inxao.Zaobserwuj Skvota po więcej inspiracji: Instagram, Facebook, LinkedIn.Sprawdź SKVOT Mag i nie przegap inspirujących treści o branży kreatywnej!
--------
1:01:34
--------
1:01:34
Aleksandra Rosset-Żak: Jak tworzy się zwiastuny, które przyciągają miliony graczy?
Na początku był zwiastun. Zwiastun, który pokazał nam ultrarealistyczną grafikę gry i najmniejszy włos naszego głównego bohatera. Zwiastun, dzięki któremu po raz pierwszy usłyszeliśmy muzykę, która wkrótce będzie towarzyszyć nam przez długie godziny. Zwiastun, którego storytelling i dynamika ostatecznie przekonały nas do kupienia właśnie tej gry. Rozmawiamy z Aleksandrą Rosset-Żak, montażystką materiałów promocyjnych do gier komputerowych w Platige Image, gdzie współpracowała przy takich grach jak: Wiedźmin 3: Dziki Gon, Kingdom Come: Deliverance 2 i Wiedźmin 4. Ola opowiada nam o tym, jak wygląda praca montażysty w gamedevie, jak powstają zwiastuny oraz behind-the-scenes oraz ile znaczą w machinie marketingowej.Podcast stworzony przez Skvot – szkołę online dla kreatywnych. Nowy odcinek co dwa tygodnie.Obserwuj, żeby być na bieżąco i nie przegapić żadnej rozmowy.Nad tym odcinkiem pracowali:Prowadzący – Kamil MichałowskiRedaktorka – Basia GrubaKonsultantka merytoryczna – Agata MiszczakRealizacja dźwięku – Kamil MichałowskiBrand Managerka – Anna Kaszkiel-WarpechowskaHead of Marketing Skvota – Ira VelesMuzyka, którą słyszeliście w tym odcinku, została stworzona przez Semena Stakhova – Inxao.Zaobserwuj Skvota po więcej inspiracji: Instagram, Facebook, LinkedIn.Sprawdź SKVOT Mag i nie przegap inspirujących treści o branży kreatywnej!
--------
56:03
--------
56:03
Anna Oporska-Szybisz: Jak Level Designerzy tworzą światy, w których czujesz, że żyjesz?
Jak zaprojektować przeżycie gracza – od pierwszego skoku w „Mario” po otwarte światy? Jak krytycznie grać, by później tworzyć gry, w których levele działają jak dobry film? Jak utrzymać uwagę i kierować emocjami gracza i nadal sprawić, że po 100 godzinach rozgrywki serce zabije mu mocniej w ostatecznej walce z bossem? O tym, jak powstaje przestrzeń, która prowadzi Cię „niewidzialną ręką” przez grę rozmawiamy z Anną Oporską-Szybisz, Senior Level Designerką w Bloober Team, która współtworzyła m.in. Silent Hill 2 Remake i Sniper: Ghost Warrior 3.Podcast stworzony przez Skvot – szkołę online dla kreatywnych. Nowy odcinek co dwa tygodnie.Obserwuj, żeby być na bieżąco i nie przegapić żadnej rozmowy.Nad tym odcinkiem pracowali:Prowadzący – Kamil MichałowskiRedaktorka – Basia GrubaKonsultantka merytoryczna – Agata MiszczakRealizacja dźwięku – Kamil MichałowskiBrand Managerka – Dorota LuzarHead of Marketing Skvota – Ira VelesMuzyka, którą słyszeliście w tym odcinku, została stworzona przez Semena Stakhova – Inxao.Zaobserwuj Skvota po więcej inspiracji: Instagram, Facebook, LinkedIn.Sprawdź SKVOT Mag i nie przegap inspirujących treści o branży kreatywnej!
--------
56:26
--------
56:26
Zofia Domaradzka: Za sterami uczuć graczy, czyli jaką władzę ma kompozytor muzyki do gier?
Muzyka w grach to niewidzialny bohater każdej przygody. To ona przyspiesza bicie serca, kiedy kończy się amunicja, a walka z bossem wkracza w kulminacyjny moment, a także uspokaja gdy eksplorujesz piękne, opustoszałe światy. Posłuchaj kogoś, kto stoi za sterami twoich emocji! Zofia Domaradzka, kompozytorka oraz producentka muzyki, specjalizująca się w muzyce do gier, autorka ścieżek do Timberborn, Moonshine INC. i Scorchlands opowie m.in. jakie podstawy do tworzenia muzyki do gier daje szkoła muzyczna oraz jak projektować dźwięki, które towarzyszą graczom przez godziny rozgrywki.Posłuchaj kompozycji autorstwa Zofii.Podcast stworzony przez Skvot – szkołę online dla kreatywnych. Nowy odcinek co dwa tygodnie.Obserwuj, żeby być na bieżąco i nie przegapić żadnej rozmowy.Nad tym odcinkiem pracowali:Prowadzący – Kamil MichałowskiRedaktorka – Basia GrubaKonsultantka merytoryczna – Agata MiszczakRealizacja dźwięku – Kamil MichałowskiBrand Managerka – Dorota LuzarHead of Marketing Skvota – Ira VelesMuzyka, którą słyszeliście w tym odcinku, została stworzona przez Semena Stakhova – Inxao.Zaobserwuj Skvota po więcej inspiracji: Instagram, Facebook, LinkedIn.Sprawdź SKVOT Mag i nie przegap inspirujących treści o branży kreatywnej!
--------
50:41
--------
50:41
Katarzyna Władyka: Czy narracja w grach może być bardziej angażująca niż w filmach i książkach?
Jak wygląda droga od teatrologii do tworzenia questów w grach, które wyznaczają światowe standardy? O swojej 12-letniej karierze w gamedevie opowiada Katarzyna Władyka, Principal Quest Designerka w Fool’s Theory, która pracowała m.in. przy „Wiedźminie 3”. Jak wygląda proces pisania i projektowania questów? W jaki sposób buduje się siatkę narracyjną w grach i balansuje się zaangażowanie gracza? Jak powstają mechaniki, które wynoszą immersję na wyższy poziom – takie jak w „Baldur’s Gate 3” czy „Kingdom Come Deliverance 2”? Poruszamy też temat politycznej poprawności w grach i tego, czy to na pewno tylko „internetowa bańka”. Zanurz się w kulisy pracy nad narracją w gamedevie i dowiedz się, co sprawia, że questy wciągają nas na dziesiątki godzin w najnowszym odcinku podcastu „Gamechangers”.Podcast stworzony przez Skvot – szkołę online dla kreatywnych. Nowy odcinek co dwa tygodnie.Obserwuj, żeby być na bieżąco i nie przegapić żadnej rozmowy.Nad tym odcinkiem pracowali:Prowadzący – Kamil MichałowskiRedaktorka – Basia GrubaKonsultantka merytoryczna – Agata MiszczakRealizacja dźwięku – Kamil MichałowskiBrand Managerka – Dorota LuzarHead of Marketing Skvota – Ira VelesMuzyka, którą słyszeliście w tym odcinku, została stworzona przez Semena Stakhova – Inxao.Zaobserwuj Skvota po więcej inspiracji: Instagram, Facebook, LinkedIn.Sprawdź SKVOT Mag i nie przegap inspirujących treści o branży kreatywnej!
„Gamechangers” od Skvota to podcast o tym, jak wejść do branży gier i odnaleźć w niej swoje miejsce – nawet od zera.
Posłuchaj rozmów ze znawcami, pasjonatami i twórcami gier, którzy stoją za największymi polskimi produkcjami. Poznaj zakulisowe historie, praktyczne wskazówki i inspiracje od rekruterów, właścicieli studiów, producentów, grafików oraz scenarzystów.
Jeśli interesuje Cię kariera w gamedevie lub po prostu fascynują Cię kulisy powstawania Twoich ulubionych gier – jesteś we właściwym miejscu.
🎧 Nowy odcinek co dwa tygodnie.
Podcast tworzy Skvot – szkoła online dla kreatywnych.