PodcastyTV i FilmNatural Born Writers - podcast

Natural Born Writers - podcast

Brunon Hawryluk
Natural Born Writers - podcast
Najnowszy odcinek

55 odcinków

  • Natural Born Writers - podcast

    Draft #42 - JOANNA SZYMAŃSKA - Reforma systemu finansowania polskich filmów i dobre praktyki w branży filmowej

    17.12.2025 | 1 godz. 41 min.

    Gościem #42 draftu jest JOANNA SZYMAŃSKA - Producentka i producentka wykonawcza, aktywistka. Prezeska PGP, czyli Polskiej Gildii Producentów.Absolwentka filmoznawstwa na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz absolwentka prawa na Wydziale Prawa SWPS.Współwłaścicielka firmy producenckiej SHIPsBOY, która wyprodukowała filmy takie jak: “HIACYNT”, “DETEKTYW BRUNO” i “OSKAR, PATKA I ZŁOTO BAŁTYKU”.W latach 2011-2013 kierownik Działu Produkcji w Wajda Studio.Współzałożycielka Sekcji Młodych Producentów KIPA, w latach 2013-2016 jej przewodnicząca. Współzałożycielka warsztatów developmentowych Atelier Scenariuszowe oraz Polskiej Gildii Producentów.Od roku 2017 członek Rady Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej oraz Rady Europejskiej Akademii Filmowej. Do niedawna zastępczyni przewodniczącego Rady.Tematy rozmowy:00:00:00 - 00:10:35 - Międzynarodowe organizacje producentów i różne systemy finansowania filmów w Europie. 00:10:35 - 00:22:34 - Na czym polega system zachęt? Jak wygląda w innych krajach, a jak w Polsce? Co powinniśmy zmienić? I co zrobić, żeby zachęcić amerykańskie produkcje do kręcenia u nas?00:22:34 - 00:32:30 - Jakie kroki legislacyjne należy wykonać, żeby zmienić polski system zachęt na lepsze? Filmowcy muszą się porozumiewać, mówić sobie, co ich boli. 00:32:30 - 00:44:09 - O faktach i mitach dotyczących producentów filmowych. I o aspektach, przez które producenci czują się niedoceniani. I czy producenci nie popierali walki o #tantiemyzinternetu?00:44:09 - 01:00:27 - Obalamy mity: na czym zarabiają polscy producenci? I jak wygląda finansowanie produkcji filmowych w Polsce?01:00:27 - 01:11:04 - Co polscy filmowcy mogą zrobić, żeby wesprzeć producentów w staraniach o reformę systemu zachęt? Dlaczego w zespole ds. rozwoju kinematografii są tylko producenci i dystrybutorzy?01:11:04 - 01:17:58 - Po co powstała Polska Gildia Producentów? Czym różni się od KIPA? Jakie były początki Joanny w branży filmowej?01:17:58 - 01:24:18 - Jak doszło do założenia firmy Shipsboy? Jakich projektów i scenariuszy poszukują? O rozwoju Atelier Scenariuszowego. 01:24:18 - 01:35:44 - Czy serio 90% producentów w Polsce jest uczciwych? Czyli o Katalogu Dobrych Praktyk i Glosariuszu Pojęć Scenariuszowych Gildii Scenarzystów Polskich. Co można robić, kiedy ktoś łamie nasze prawa?01:35:44 - 01:41:19 - Co można zmienić, żeby scenarzyści nie pisali za darmo we wczesnych etapach developmentu? I jaki film, serial lub książkę Joanna poleca słuchaczom?Wesprzyj NBW (Postaw kawę) - od teraz możesz dołączyć do Writerów i Writerek! ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Więcej o NBW:⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Nasz Facebook⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Nasz Instagram⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Partnerem odcinka jest: Polska Gildia Producentów.Partnerami podcastu są: ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Gildia Scenarzystów Polskich⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠, ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Biblioteka Scenariuszy Filmowych⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠ i ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Festiwal Script Fiesta⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠.

  • Natural Born Writers - podcast

    Draft #41 - BARTOSZ JANISZEWSKI - W 5 lat napisał 14 seriali premium i film o Chopinie

    03.12.2025 | 2 godz. 39 min.

    Tym razem gościem jest BARTOSZ JANISZEWSKI, dawniej dziennikarz, nominowany m.in. do Grand Press, a od ponad 11 lat - scenarzysta filmowy i serialowy. Według artykułu “Polityki” w Polsce jeden z 12-stki najlepszych!Autor scenariusza do głośnego filmu “CHOPIN, CHOPIN!” w reżyserii Michała Kwiecińskiego, produkcji Akson Studio.Scenarzysta takich seriali jak: “WATAHA”, “ULTRAVIOLET”, “RYSA”, “ARCHIWISTA”, “UKŁAD”, “MATKA”, “HERKULES”, “BUNT!”, “BEHAWIORYSTA”, “ODWILŻ”, “LIPOWO. ZMOWA MILCZENIA”, “KREW Z KRWI 3”, “GĄSKA”, “SCHEDA”, czy pierwszego polskiego serialu Disney+, “BRESLAU”.Tematy rozmowy:00:01:30 - 00:13:46 - Jak w 5 lat napisać 14 seriali i film o Chopinie? Jak Bartoszowi udało się wejść do branży i mieć ciągle propozycje pisania dużych seriali?00:13:46 - 00:25:41 - Gdzie jest granica arogancji u scenarzysty, a gdzie konieczność pilnowania swoich interesów? O absurdach życia scenarzystów, którzy na początku developmentu muszą często pisać za darmo.00:25:41 - 00:41:56 - Szkoła życia, czyli pisanie codziennych seriali. O pisaniu wielu projektów na raz. Czy pracę scenarzysty da się uporządkować? I jak znaleźć oddech na wymyślanie? Bo to też jest pisanie.00:41:56 - 00:52:50 - Relaks i odpoczynek - bez niego ani rusz. A jak to jest z deadlinami? Czy zawsze trzeba ich dotrzymywać? I na ile pierwszy draft może być “eee”00:52:50 - 01:03:47 - Skąd w Bartku wzięła się pasja do pisania? O pracy w dziennikarstwie i przebranżowieniu na scenariopisarstwo. Script Fiesta, “Na Wspólnej” i Wajda School. 01:03:47 - 01:12:16 - Jak ocenić, czy dany scenarzysta “dowiezie”? I znów: jak nie dawać uwag, żeby nie zablokować scenarzystów? I polskiej mentalności krzyczenia i pouczania. 01:12:16 - 01:26:28 - Czy polscy producenci i reżyserzy rozumieją filmową dramaturgię? Dlaczego w amerykańskiej telewizji rządzą scenarzyści, a u nas wciąż czasem w napisach scenarzyści są w tyle? I dlaczego warto głośno mówić, co nie jest ok. 01:26:28 - 01:32:09 - Jak Bartek znalazł się w “Przypadkach Cezarego P.” i serialu “Wataha”? O “dobrych duchach scenarzystów” - czyli wsparciu dla młodych, żeby weszli do branży. 01:32:09 - 01:48:36 - Jak wyglądało pisanie “Ultravioletu” - polskiego kryminału po amerykańsku? O współpracy z Igorem Brejdygantem przy adaptacjach jego powieści. I o trudach w pisaniu kontynuacji i adaptacji.   01:48:30 - 02:00:07 - Pisanie polskiego “Monka”, czyli “Herkulesa”. O udziale aktorów w budowaniu postaci. I o podejściu Bartka to tworzenia bohaterów i ustalania tematu opowieści. 02:00:07 - 02:12:44 - “Archiwista” - o prowadzeniu zespołów scenariuszowych. O młodzieżowym serialu “Bunt!”. I o strukturze i długości seriali. 02:12:44 - 02:22:49 - Dlaczego w polskim kinie i serialach nie potrafimy robić twistów, które naprawdę zaskoczą widza? Co Amerykanie wiedzą, czego my nie wiemy?02:22:49 - -2:39:03 - Krótko o “Schedzie”, “Breslau” i “Chopin, Chopin!”. I o presji Festiwalu Filmowego w Gdyni. Jaki film, serial i książkę Bartek poleca słuchaczom?Wesprzyj NBW (Postaw kawę) - od teraz możesz dołączyć do Writerów i Writerek! ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Można wspomagać NBW co miesiąc w zamian za wiele "perków", jak dostęp do tajnej grupy na Discordzie, dodatkowe materiały, darmowe konsultacje scenariuszowe i wiele innych.Więcej o NBW:⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Nasz Facebook⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Nasz Instagram⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Partnerami podcastu są: ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Gildia Scenarzystów Polskich⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠, ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Biblioteka Scenariuszy Filmowych⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠ i ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Festiwal Script Fiesta⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠.

  • Natural Born Writers - podcast

    Draft #40 - KAŚKA ŚLIWIŃSKA-KŁOSOWICZ - Jak napisać serial do Netflixa?

    12.11.2025 | 2 godz. 22 min.

    Gościnią #40 draftu podcastu Natural Born Writers jest KAŚKA ŚLIWIŃSKA-KŁOSOWICZ, scenarzystka, scenarzystka prowadząca i szefowa zespołów scenariuszowych, showrunnerka oraz od 2,5 roku managerka ds. seriali oryginalnych w Netflixie.Nadzorowała m.in. takie seriale jak: “IDŹ PRZODEM, BRACIE”, “WZGÓRZE PSÓW”, “KIBIC” i “TYLKO JEDNO SPOJRZENIE”. A także nowe, świeżo zapowiedziane produkcje: “OŁOWIANE DZIECI” i "ZNIECZULENIE".Tematy rozmowy:00:00:30 - 00:11:30 - O polityce “creditsowania” w Netflix. Czym zajmuje się managerka ds. seriali? Jak wygląda jej praca? I ile tak naprawdę osób w Netflixie odpowiada za seriale? I jak wygląda hierarchia w polskim zespole?00:11:30 - 00:20:42 - Jak można trafić ze swoim pomysłem na serial do Netflixa? Ile jest ich rocznie analizowanych? Na jakim etapie przynosić projekty? I dlaczego lepiej jednak pisać “od serca”? 00:20:42 - 00:27:17 - Algorytmy decydują, co trafi na platformę? Czy wtopy sprawiają, że Netflix boi się niektórych gatunków? Jakie gatunki są niszowe dla widowni?00:27:17 - 00:37:17 - Co dla Netflixa oznacza “dobry pomysł”, “dobry scenariusz”? Want vs. Need i Theme - czyli o czym tak naprawdę jest nasz serial? Bohater - silnik opowieści. I czy Netflix robi projekty producentów, z którymi wcześniej “nie robił”?00:37:17 - 00:48:23 - Origin Story Katarzyny - jak zaczęła pisać do telewizji? O tworzeniu serialu “W-11” i uczeniu się pisania scenariuszy. Jak wyglądało pisanie TV 20 lat temu? 00:48:23 - 00:58:11 - O prowadzeniu zespołów scenariuszowych - jak być head writerem, z którym chce się pracować? O mobbingu w writers’ roomach. O blokowaniu scenarzystów nieumiejętnym dawaniem uwag. 00:58:11 - 01:05:20 - Dlaczego Katarzyna poszła w seriale, a nie w filmy? Czy planuje sama jeszcze coś napisać? Jak możemy ocenić, czy nasz pomysł jest dobry na film czy na serial? 01:05:20 - 01:15:27 - O warsztacie scenarzysty serialowego - jak Katarzyna budowała seriale od podstaw? Jakie ma podejście do struktury? Dlaczego warto dać scenarzyście pisać tak, jak on czuje? 01:15:27 - 01:27:24 - Dlaczego czasem lepiej jest się spotkać i przedyskutować scenariusz, niż wysyłać suche uwagi? Ile scenarzyści optymalnie powinni mieć czasu na napisanie sezonu? I dlaczego scenarzystom wciąż często się nie dopłaca za przepisywanie odcinków z powodów produkcyjnych.01:27:24 - 01:34:20 - Dlaczego poprawny format scenariusza jest tak ważny. Jak pisać didaskalia, żeby jak najlepiej się czytało? 01:34:20 - 01:44:52 - Na czym polegała praca dyrektorki ds. developmentu scenariuszowego w TVN-ie? I znów - czy w Polsce jest miejsce dla showrunnerów?01:44:52 - 02:00:00 - Czy pisząc 1 sezon, warto już mieć plan na kolejne? Jak pisać kolejne sezony? Jak wg. Katarzyny zmienił się status scenarzystów w Polsce na przestrzeni lat? Jak przez lata ekipy źle traktowały scenarzystów i wszystko zwalały na nich.02:00:00 - 02:07:26 - No bo “w Polsce nie ma dobrych scenariuszy” - jak napisać dobry dialog? Dlaczego polscy aktorzy często niestety nie szanują pracy scenarzystów? 02:07:26 - 02:13:06 - Jakie dobre praktyki stosuje się w Netflixie na linii scenarzysta-producent-reżyser? Jakie najczęstsze błędy popełniają osoby pitchujące projekty w Netflixie? 02:13:06 - 02:22:03 - Pytania od słuchaczy! Plany Katarzyny na najbliższe 5 lat. I jaki film, serial lub książkę chce polecić słuchaczom?Wesprzyj NBW (Postaw kawę) - od teraz możesz dołączyć do Writerów i Writerek! ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Można wspomagać NBW co miesiąc w zamian za wiele "perków", jak dostęp do tajnej grupy na Discordzie, dodatkowe materiały, darmowe konsultacje scenariuszowe i wiele innych.Więcej o NBW:⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Nasz Facebook⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Nasz Instagram⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Partnerami podcastu są: ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Gildia Scenarzystów Polskich⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠, ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Biblioteka Scenariuszy Filmowych⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠ i ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Festiwal Script Fiesta⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠.

  • Natural Born Writers - podcast

    Draft #39.2 - AGATHA DOMINIK - Jak wygląda praca scenarzystki w Hollywood?

    22.10.2025 | 1 godz. 18 min.

    Posłuchajcie 2 części rozmowy z AGATHĄ DOMINIK, gościnią #39 draftu podcastu Natural Born Writers.Tematy rozmowy:00:01:00 - 00:09:59 - O frustracji Story Editora w TriStar/Columbia. Jak wyglądał development takich scenariuszy jak: “Donnie Brasco”, “Maska Zorro” i “Filadelfia”? I jak “kredytuje się” pracę scenarzystów w Hollywood? Na czym polegają arbitraże w WGA?00:09:59 - 00:19:08 - O pracy u Dennisa Quaida. O tym, jak Andrew Kevin Walker, scenarzysta “Siedem”, nie wytrzymał presji i się popłakał. I o trudach pisania w Hollywood jako kobieta nie będąca native speakerem. 00:19:08 - 00:30:32 - Jak Agatha przebijała się przez szklany sufit w LA? Jak nie powstały jej filmy z Mickiem Jaggerem, Davidem Duchovnym i Hugh Grantem. I jak w Hollywood “killuje się” dobre projekty? 00:30:32 - 00:44:36 - Pierwszy zrealizowany projekt Agathy - “Human Trafficking”. Pisanie mini-serii pod presją czasu. Jaki wpływ scenarzystka miała na produkcję, montaż i promocję00:44:36 - 00:54:18 - Jak dziś można zostać scenarzystą w Hollywood? Czy warto wysyłać teksty na amerykańskie konkursy? I czy dziś trzeba mieszkać w LA i mieć agenta00:54:18 - 01:02:58 - Dlaczego Agatha wróciła do Polski? Czy Los Angeles zeszło na psy? Czy strajki scenarzystów i aktorów zaszkodziły Hollywood? 01:02:58 - 01:18:13 - O tworzeniu filmów globalnych. Czym się różni edukacja scenariopisarska w Polsce i na Zachodzie? Telewizja i streaming mekką dla scenarzystów. Oraz - jaki film, serial lub książkę Agata chce polecić? Wesprzyj NBW (Postaw kawę) - od teraz możesz dołączyć do Writerów i Writerek! ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Można wspomagać NBW co miesiąc w zamian za wiele "perków", jak dostęp do tajnej grupy na Discordzie, dodatkowe materiały, darmowe konsultacje scenariuszowe i wiele innych.Więcej o NBW:⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Nasz Facebook⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Nasz Instagram⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Partnerami podcastu są: ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Gildia Scenarzystów Polskich⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠, ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Biblioteka Scenariuszy Filmowych⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠ i ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Festiwal Script Fiesta⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠.

  • Natural Born Writers - podcast

    Draft #39.1 - AGATHA DOMINIK - Jak polska scenarzystka zrobiła karierę w Hollywood?

    15.10.2025 | 1 godz. 22 min.

    Oto jest - 1 część rozmowy z AGATHĄ DOMINIK, gościnią #39 draftu podcastu Natural Born Writers. Agatha to polska scenarzystka i producentka prosto z Hollywood, poza tym wykładowczyni w EICAR w Paryżu, UNCSA i Warszawskiej Szkoły Filmowej, członkini Writers Guild of America (WGA), Writers Guild of Canada i włoskiej SIAE . W czasie swojej ponad 30-letniej kariery pracowała w kierownictwie TriStar/Columbia, była wiceprezesem ds. produkcji w Summers-Quaid. Autorka scenariuszy do takich produkcji jak: "HUMAN TRAFFICKING" (2005), nominowanego do Złotych Globów i Emmy mini-serialu z Donaldem Sutherlandem; filmu "BOOT CAMP" (2008) z Milą Kunis, "LEFT TO DIE" (2012), czy włoskiego mini-serialu "KOPCIUSZEK - MIŁOSNA BAŚŃ W RZYMIE" (2011). W Polsce Agatha, wspólnie z Maciejem Karpińskim, napisała m.in. scenariusze do filmów: “NAJLEPSZY” (2017) w reżyserii Łukasza Palkowskiego, “RÓŻYCZKA 2” (2023) w reżyserii Jana Kidawy-Błońskiego, czy nowego filmu “POJEDYNEK”, również w reżyserii Palkowskiego, w którym w rolach głównych zobaczymy: Bogusława Lindę, Jakuba Gierszała oraz Aidana Gillena. Kinowa premiera już w przyszłym roku 27 lutego.2 część naszej rozmowy ukaże się już za tydzień - w środę, 22 października, o godz. 21:00. Tematy rozmowy:00:00:30 - 00:12:27 - Jak osoba pisząca z Polski może zrobić karierę w Hollywood? Jak wyglądały początki Agathy w Los Angeles? O pracy w agencji literackiej i o studiach w Warszawie.00:12:27 - 00:25:32 - Jakie dzieła i twórcy inspirowali Agathę od dziecka? O różnicach w pracy w writers’ roomie w Polsce i w Hollywood. “W telewizji rządzą pisarze, nie reżyserzy”. I dlaczego u nas agenci nie szukają tak pracy klientom jak agenci amerykańscy?  00:25:32 - 00:38:28 - Jak wygląda w Stanach płacenie scenarzystom za tzw. spec scripty oraz za scenariusze na zlecenie? Jak WGA radzi sobie z niemoralnymi praktykami? “Owczy pęd” - czyli złota era dla scenarzystów w latach 90. I must-watch: “The Offer” i “Wiseguy”. 00:38:28 - 00:45:36 - O pracy jako script reader i story editor u legendarnego producenta, Elliota Kastnera oraz o współpracy z Marlonem Brando. 00:45:36 - 00:57:44 - O pracy w Tristar/Columbia, czytaniu setek scenariuszy i tworzeniu tzw. “coverage”. O tym, jak prawie odrzucono “Bezsenność w Seattle”. Oraz o “bidding wars” o książki i scenariusze. I o tym jak producenci nie mają czasu czytać.  00:57:44 - 01:07:35 - Na czym polegała praca jako Creative Executive? Jak David Mamet naciął studio na nowych draftach scenariusza? Jakie są najczęstsze błędy scenarzystów? I o tym, jak można pisać zgodnie ze strukturą, ale żeby scenariusze nie były przewidywalne, oraz żeby się je lepiej czytało.  01:07:35 - 01:22:19 - Ile scenariuszy trzeba napisać, żeby powstał z nich choć jeden film? Dlaczego często najlepsze scenariusze nie są realizowane? O tym, jak ze scenariuszy pełnometrażowych z szuflady powstają świetne seriale. I o zarobkach Staff Writerów. Wesprzyj NBW (Postaw kawę) - od teraz możesz dołączyć do Writerów i Writerek! ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Można wspomagać NBW co miesiąc w zamian za wiele "perków", jak dostęp do tajnej grupy na Discordzie, dodatkowe materiały, darmowe konsultacje scenariuszowe i wiele innych.Więcej o NBW:⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Nasz Facebook⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Nasz Instagram⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Partnerami podcastu są: ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Gildia Scenarzystów Polskich⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠, ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Biblioteka Scenariuszy Filmowych⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠ i ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Festiwal Script Fiesta⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠.

Więcej TV i Film podcastów

O Natural Born Writers - podcast

A podcast 'by screenwriters for screenwriters' (and not only), where Polish screenwriter Brunon Hawryluk talks with creators engaged in storytelling and narratology. #Cinema #TV #Comics #Literature #GameDev #Theater #Radio Plays More about NBW: FB: https://www.facebook.com/naturalbornwriterspodcast IG: https://www.instagram.com/naturalbornwriters Support NBW: https://buycoffee.to/naturalbornwriters
Strona internetowa podcastu

Słuchaj Natural Born Writers - podcast, ten Podcast Filmowy i wielu innych podcastów z całego świata dzięki aplikacji radio.pl

Uzyskaj bezpłatną aplikację radio.pl

  • Stacje i podcasty do zakładek
  • Strumieniuj przez Wi-Fi lub Bluetooth
  • Obsługuje Carplay & Android Auto
  • Jeszcze więcej funkcjonalności
Media spoecznościowe
v8.2.0 | © 2007-2025 radio.de GmbH
Generated: 12/18/2025 - 12:35:51 PM