FAQ - Często zadawane pytania

Pierwsze kroki

Co to jest radio.pl?

radio.pl pozwala użytkownikom w dowolnym miejscu, w dowolnym czasie i zupełnie za darmo słuchać swoich ulubionych stacji radiowych, zapewniając jednocześnie wiele inspiracji i wskazówek. Za pomocą jednego kliknięcia możesz słuchać ponad 20.000 stacji radiowych, stacji internetowych i podcastów dostępnych na stronie radio.pl lub za pomocą mobilnej aplikacji dla iOS, Android, Windows Phone i BlackBerry10. radio.pl - radio zawsze z Tobą

Powrót na górę

Co jest potrzebne by móc korzystać z radio.pl?

Potrzebujesz stabilnego i w miarę szybkiego połączenia internetowego. Polecamy korzystanie z sieci WLAN. Podczas słuchania za pośrednictwem mobilnego Internetu, część Twoich danych zostanie zużyta.

Powrót na górę

Jak mogę znaleźć stację radiową?

W polu wyszukiwania w prawym górnym rogu wpisz nazwę pożądanej stacji lub szukaną frazę. Jeżeli chcesz odkryć coś nowego skorzystaj z sekcji "Odkrywaj".

Powrót na górę

Jak mogę dodać stację radiową?

Jeśli nie możesz znaleźć konkretnej stacji, możesz nas o tym powiadomić wysyłając wiadomość (z nazwą, stroną internetową, miastem stacji) na adres [email protected] - lub poprzez przycisk "Wyślij e-mail z opinią" znajdujący się w dziale "Opinia i FAQ". Dołożymy wszelkich starań, aby udostępnić zaproponowaną przez Ciebie stację na radio.pl.

Powrót na górę

Co można znaleźć w radio.pl App?

Znajdź ulubione stacje radiowe za pomocą funkcji wyszukiwania, przeglądaj różne stacje w zależności od gatunku czy tematu. Załóż konto aby móc zapisać swoje ulubione stacje i zsynchronizować je z innymi urządzeniami. Wciśnij "Sugestie redakcji" i odkryj nowe stacje bądź gatunki wytypowane przez naszą redakcję. Podziel się swoimi ulubionymi stacjami ze znajomymi! Daj się wciagnąć do działu Magazine i czytaj najnowsze wiadomości i wywiady ze świata radia.

Powrót na górę

Jak mogę się zarejestrować?

Przy pierwszym otwarciu aplikacji możesz utworzyć konto radio.pl. Jeśli przegapiłeś tę okazję, przejdź do sekcji "Moje radio", następnie kliknij na znaczek ustawienia i naciśnij przycisk "Zaloguj się / Utwórz konto".

Powrót na górę

Jak mogę zapisać się do newslettera lub z niego zrezygnować?

Jeśli masz już konto w radio.pl, możesz zapisać lub wypisać się z newslettera w swoich ustawieniach (symbol ustawień znajduje się w prawej części ekranu, w sekcji "Moje radio" ) Można włączyć lub wyłączyć tę opcję bezpośrednio po zalogowaniu. Jeśli nie masz konta i chciałbyś zapisać się do newslettera, otwórz stronę radio.pl i kliknij na "Newsletter" (na dole strony pod "Serwis") i wpisz swój adres email. Jeśli chcesz zrezygnować z otrzymywania newslettera, otwórz wiadomość e-mail z naszym newsletterem i kliknij na dole strony na "Wypisz się z newslettera".

Powrót na górę

W jakich językach można korzystać z radio.pl?

Nasza strona internetowa jest również dostępna w języku angielskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim, portugalskim, włoskim, duńskim i szwedzkim. By zmienić język wystarczy kliknąć na flagę w górnym rogu strony i wybrać pożądany język. Oprócz radio.pl w języku polskim występuje również radio.net w języku angielskim, radio.de w języku niemieckim oraz radio.fr (francuski) radio.es (hiszpański), radio.pt (portugalski), radio.it (włoski), radio.dk (duński) i radio.se (szwedzki). Nasza aplikacja oprócz wyżej wymienionych języków występuje również w w wersji holenderskiej, chińskiej, japońskiej, koreańskiej i rosyjskiej. Aby zmienić język aplikacji wystarczy ustawić pożądany język w ustawieniach telefonu i aplikacja automatycznie przestawi się na wybrany język. Dla wszystkich innych urządzeń przypisana jest angielska wersja aplikacji - radio.net.

Powrót na górę

Czy radio.pl jest darmowe?

Tak, radio.pl jest bezpłatne! Jesteśmy finansowani poprzez usługi reklamowe i nie pobieramy żadnych opłat za słuchanie stacji radiowych z radio.pl. Należy pamiętać, że do korzystania z radio.pl wymagane jest stabilne połączenie internetowe. Jeżeli nie masz wykupionej usługi Flatrate (stałe łącze internetowe), Twój dostawca internetu może pobierać dodatkowe opłaty lub może ograniczyć szybkość transmisji danych. Jeśli to możliwe, korzystaj z połączenia Wi-Fi i zatrzymaj odtwarzanie przyciskiem pauzy gdy nie korzystasz z aplikacji.

Powrót na górę

Jaka ilość danych jest zużywana podczas słuchania?

Podczas odtwarzania strumieni o natężeniu 128 kbit/s około 60 MB będzie pobranych za godzinę słuchania. W przypadku strumieni o mniejszym natężeniu (np. 64 lub 32kbit/s) odpowiednio mniej MB będzie pobranych, a w przypadku strumieni powyżej 256 kbit/s odpowiednio więcej. Pamiętaj, jeśli chcesz zrezygnować z daleszego słuchania, zatrzymaj odtwarzanie poprzez kliknięcie przycisku pauzy.

Powrót na górę

Konto

Dlaczego warto się zarejestrować?

Dzięki bezpłatnej rejestracji możesz zapisywać swoje ulubione stacje i tym samym możesz szybciej do nich dotrzeć. Stacje dodane do ulubionych będą również skonfigurowane z Twoim kontem na naszej stronie internetowej oraz Twoimi innymi urządzeniami, dzięki którym możesz korzystać z radio.pl (np. smartfony czy tablety). Ponadto dzięki rejestracji możesz otrzymać osobiste rekomendacje. Jeżeli jesteś zalogowany na portalu społecznościowym, możesz łatwo podzielić się ze znajomymi stacjami, które według Ciebie są warte słuchania.

Powrót na górę

Jak mogę się zarejestrować?

Okno rejestracji wyświetli się zaraz po pierwszym uruchomieniu aplikacji. Rejestracja jest możliwa poprzez podanie adresu e-mail bądź przez Facebook/Google. Jeśli przegapiłeś tę okazję, przejdź do sekcji "Moje radio", następnie kliknij na znaczek ustawienia i naciśnij przycisk "Zaloguj się / Utwórz konto".

Powrót na górę

Jak mogę zalogować się przez Facebook lub Google?

Okno rejestracji wyświetli się zaraz po pierwszym uruchomieniu aplikacji. Jeśli przegapiłeś tę okazję, przejdź do sekcji "Moje radio", następnie kliknij na znaczek ustawienia i naciśnij przycisk "Zaloguj się / Utwórz konto".

Powrót na górę

Jak mogę dodać stację do ulubionych bądź ją z nich usunąć?

Jeżeli chcesz dodać stację do ulubionych, kliknij na znak "+" / jeżeli chcesz stację usunąć z ulubionych, kliknij na znak "-". Znajdź pożądaną stację na ogólnej liście stacji i po prostu przesuń stację w prawo (opcja dostępna tylko w urządzeniach z systemem iOS). Lub kliknij na symbol (+/-) na stronie stacji.

Powrót na górę

Jak mogę szybko przechodzić z jednej stacji do drugiej?

Naciśnij na małe logo stacji znajdującej się w odtwarzaczu, gdy stacja jest uruchomiona. Następnie stacja ta wyświetli się na całym ekranie i poprzerz przesunięcie ekranu w prawo lub w lewo możesz szybko zmieniać stacje (do wyboru będziesz miał stacje ostatnio przez Ciebie słuchane).

Powrót na górę

Jak zsynchronizować moje ulubione stacje pomiędzy wieloma urządzeniami?

By móc zsynchronizować ulubione stacje niezbędne jest posiadanie konta w radio.pl. Jeżeli nie masz jeszcze konta, przejdź do ustawień znajdujących się w sekcji "Moje radio" i zarejestruj się klikając na przycisk "Zaloguj się / Utwórz konto". Dane dotychczas zapisane na Twoim urządzeniu zostaną przeniesione do nowo utworzonego konta. Po zalogowaniu się na innym urządzeniu Twoje dane będą automatycznie zsynchronizowane.

Powrót na górę

Jak mogę zmienić adres e-mail lub hasło?

Ta funkcja nie jest jeszcze dostępna w aplikacji, ale jest dostępna przez stronę radio.pl w dowolnej przeglądarce internetowej, włączając mobilną przeglądarkę w Twoim smartfonie.
Zaloguj się na www.radio.pl i przejdź do swojego profilu, który znajdziesz poprzez kliknięcie na swój obraz/avatar. Jeśli nie pamiętasz hasła, użyj linku "Zapomniałem hasła".

Powrót na górę

Dlaczego nie mogę się zalogować?

Sprawdź, czy Twoje urządzenie jest podłączone do internetu oraz upewnij się, że zwróciłeś uwagę na odpowiednie użycie małych i wielkich liter. Być może przypadkowo podałeś adres e-mail zamiast nazwy użytkownika? Przejdź do ustawień w sekcji "Moje radio", aby zobaczyć, czy nie jesteś już zalogowany.

Powrót na górę

Nie pamiętam hasła lub nazwy użytkownika.

Jeżeli okno rejestracji wyświetliło się zaraz po ponownym uruchomieniu aplikacji, przejdź do radio.pl i kliknij na przycisk "Nie pamiętasz hasła?". Być może konieczne będzie wcześniejsze wylogowanie się. Jeżeli nie pamiętasz swojej nazwy użytkownika, wyślij do nas wiadomość z adresu e-mail podanego podczas rejestracji. Jeżeli okno rejestracji nie wyświetliło się zaraz po ponownym uruchomieniu aplikacji, przejdź do sekcji "Moje radio", następnie kliknij na znaczek ustawienia i naciśnij "Zaloguj się / Utwórz konto".

Powrót na górę

Jak mogę zapisać się do newslettera lub z niego zrezygnować?

Jeśli masz już konto w radio.pl, możesz zapisać lub wypisać się z newslettera w swoich ustawieniach, znajdujących się w sekcji "Moje radio". Można włączyć lub wyłączyć tę opcję bezpośrednio po zalogowaniu. Jeśli nie masz konta i chciałbyś zapisać się do newslettera, otwórz stronę radio.pl i kliknij na "Newsletter" (na dole strony pod "Serwis") i wpisz swój adres email. Jeśli chcesz zrezygnować z otrzymywania newslettera, otwórz wiadomość e-mail z naszym newsletterem i kliknij na dole strony na "Wypisz się z newslettera".

Powrót na górę

Jak mogę usunąć moje konto?

Zaloguj się za pomocą swojego konta użytkownika i przejdź do sekcji "Moje radio". Kliknij na znaczek ustawienia i naciśnij przycisk "Usuń konto".

Powrót na górę

Wsparcie techniczne

Chcę zatrzymać odtwarzanie.

Wystarczy kliknąć na przycisk pauzy w odtwarzaczu. Transmisja danych zostanie wówczas zakończona. Aby całkowicie zamknąć aplikację, postępuj standardowo ze swoim urządzeniem: dla iOS, dwukrotnie kliknij na przycisk "Home" i przesuń aplikację aby ją zamknąć; dla Android, użyj przycisku ekranu głównego.

Powrót na górę

Wystąpił błąd w połączeniu z jedną stacją radiową.

Po pierwsze, sprawdź, czy połączenie internetowe jest ciągłe i stabilne. Sieci komórkowe nie zawsze mogą dostarczyć wymaganą szybkość transferu danych, więc spróbuj połączyć aplikację również za pośrednictwem Wi-Fi. Następnie należy ponownie uruchomić aplikację lub również ponownie uruchomić urządzenie. Jeśli problem dalej występuje, należy sprawdzić kilka innych stacji. W przypadku, gdy problem stale się powtarza, prosimy wysłać do nas wiadomość z nazwą stacji za pośrednictwem sekcji "Opinia i FAQ". Jesteśmy tu po to, aby Ci pomóc!

Powrót na górę

Wystąpił błąd w połączeniu ze wszystkimi stacjami.

Po pierwsze, sprawdź, czy połączenie internetowe jest ciągłe i stabilne. Sieci komórkowe nie zawsze mogą dostarczyć wymaganą szybkość transferu danych, więc spróbuj połączyć aplikację również za pośrednictwem Wi-Fi. Jeśli problem nadal występuje, należy usunąć aplikację, a następnie zainstalować ją ponownie. W przypadku, gdy problem stale się powtarza, prosimy wysłać do nas wiadomość za pośrednictwem sekcji "Opinia i FAQ". Jesteśmy tu po to, aby Ci pomóc!

Powrót na górę

Wystąpiły zakłócenia bądź przerwy w odtwarzaniu.

Przerwy mogą wystąpić, jeśli szybkość przesyłania danych połączenia sieciowego nie jest wystarczająca dla wybranych stacji. Jeśli przerwy/zakłócenia występują pomimo stabilnego połączenia internetowego, prosimy wysłać do nas wiadomość za pośrednictwem sekcji "Opinia i FAQ" podając dane stacji.

Powrót na górę

Aplikacja zawiesza się.

Sprawdź, czy Twoje urządzenie jest podłączone do internetu oraz upewnji się, że masz zainstalowane najnowsze wersje systemu operacyjnego dla Twojego urządzenia oraz aplikacji. Jeżeli to koniecznie, należy usunąć aplikację i ponownie ją zainstalować. W przeciwnym wypadku prosimy o kontakt z naszym działem obsługi poprzez sekcję "Opinia i FAQ".

Powrót na górę

Informacja o nazwie utworu nie jest widoczna.

Wyświetlamy informacje o utworach, o ile są one dostępne.

Powrót na górę

Nie mogę znaleźć konkretnej stacji / chcę dodać stację.

Spróbuj odnaleźć pożądaną stację (używając różnej pisowni/fraz) poprzez wyszukiwarkę znajdującą się w prawym górnym rogu ekranu. Jeżeli nie odnalazłeś stacji, przejdź do sekcji "Opinia i FAQ" i wyślij nam wiadomość z dokładną nazwą stacji, stroną internetową stacji i miastem z którego stacja nadaje. Dołożymy wszelkich starań, aby udostępnić podaną przez Ciebie stację na radio.pl.

Powrót na górę

Nie mogę się zarejestrować.

Wybierz nazwę użytkownika i hasło w oparciu o specyfikacje znaków. Jest możliwe, że wybrana przez Ciebie nazwa użytkownika jest już zajęta. W takim wypadku wybierz inną nazwę użytkownika. Możesz również zarejestrować się przez Facebook lub Google + !

Powrót na górę

Nie mogę się zalogować.

Upewnij się, że podałeś poprawny login i prawidłowe hasło. Musisz wprowadzić nazwę użytkownika, a nie adres e-mail. Prosimy również zwrócić uwagę na wielkość liter. Jeśli nie pamiętasz hasła, skorzystaj z linku "Nie pamiętasz hasła?". Jeżeli dalej nie możesz się zalogować, przejdź do sekcji "Opinia i FAQ" i wyślij do nas krótki e-mail z nazwą użytkownika i adresem e-mail podanym przy rejestracji.

Powrót na górę

Chcę zamknąć aplikację całkowicie.

Aby całkowicie zamknąć aplikację, postępuj standardowo ze swoim urządzeniem: dla iOS, dwukrotnie kliknij na przycisk "Home" i przesuń aplikację, aby ją zamknąć; dla Android, użyj przycisku ekranu głównego.

Powrót na górę

Niektóre stacje z moich ulubionych nie są pokazywane.

Przejdź do sekcji "Opinia i FAQ" i wyślij do nas wiadomość, w treści podając nazwy tych stacji.

Powrót na górę

Chcę ustawić budzik.

Zacznij odtwarzać stację, którą chcesz ustawić jako swój budzik. Następnie kliknij na ikonę budzika i ustaw żądany czas i dni powtórzeń. Można również ustawić lub edytować budzik w sekcji "Moje radio". Najszybszym sposobem jest odnalezienie pożądanej stacji nia liście stacji i przesunięcie jej na ekranie w prawo (dostępne tylko w urządzeniach z systemem iOS).

Powrót na górę

Chcę ustawić sleep timer.

Zacznij odtwarzać stację, przy której chcesz zasnąć. Następnie kliknij na ikonę czasomierza i ustaw żądany czas. Można również ustawić lub edytować sleep timer w sekcji "Moje radio". Najszybszym sposobem jest odnalezienie pożądanej stacji nia liście stacji i przesunięcie jej na ekranie w prawo (dostępne tylko w urządzeniach z systemem iOS).

Powrót na górę

Chcę korzystać z aplikacji wyłącznie, gdy mam dostęp do Wi-Fi.

Przejdź do sekcji "Moje radio", a następnie kliknij na ustawienia w prawej górnej części i ustaw "Korzystaj z aplikacji wyłącznie za pomocą sieci Wi-Fi".

Powrót na górę

Jak mogę szybko przechodzić z jednej stacji do drugiej?

Naciśnij na małe logo stacji znajdującej się w odtwarzaczu, gdy stacja jest uruchomiona. Następnie stacja ta wyświetli się na całym ekranie i poprzerz przesunięcie ekranu w prawo lub w lewo możesz szybko zmieniać stacje (do wyboru będziesz miał stacje ostatnio przez Ciebie słuchane).

Powrót na górę

W jaki sposób mogę ustawić czas buforowania?

W celu uniknięcia zakłóceń spowodowanych wolnym połączeniem internetowym, należy ustawić czas buforowania. W aplikacji iOS opcja ta znajduje się w ustawieniach urządzenia - przejdź do ustawień i przewiń w dół do radio.pl i wybierz Buffer Time. Im wyższa liczba, tym mniej zakłóceń powinno wystąpić. Początkowe odtwarzanie może być opóźnione przez duży rozmiar bufora. W aplikacji dla Android, czas buforowania znajdziesz w ustawieniach aplikacji, znajdujących się w sekcji "Moje radio".

Powrót na górę

Apps i urządzenia

Jak zsynchronizować moje ulubione stacje pomiędzy wieloma urządzeniami?

By móc zsynchronizować ulubione stacje niezbędne jest posiadanie konta w radio.pl. Jeżeli nie masz jeszcze konta, przejdź do ustawień znajdujących się w sekcji "Moje radio" i zarejestruj się klikając na przycisk "Zaloguj się / Utwórz konto". Dane dotychczas zapisane na Twoim urządzeniu zostaną przeniesione do nowo utworzonego konta. Po zalogowaniu się na innym urządzeniu Twoje dane będą automatycznie zsynchronizowane.

Powrót na górę

Jakie urządzenia są kompatybilne z radio.pl?

radio.pl występuje jako mobilna aplikacja dla iOS, Android, BlackBerry i Windows Phone. Na komputerze stacjonarnym lub przenośnym wystarczy otworzyć przeglądarkę i przejść do strony www.radio.pl. Ponadto, wszystkie stacje radio.pl mogą być odwarzane za pomocą urządzenia Logitech Squeezebox.

Powrót na górę

Czy mogę słuchać stacji radiowych dostępnych na radio.pl przy użyciu innych urządzeń?

Nasza aplikacja radio.pl jest dostępna dla iOS, Android, BlackBerry i Windows Phone. Można również słuchać stacji poprzez urządzenie Logitech Squeezebox. Inne urządzenia typu radio-internetowe, nie mają dostępu do bazy danych radio.pl, w związku z czym oferują dostęp do innych stacji.

Powrót na górę

Czy istnieje płatna wersja radio.pl bez reklam?

Tak, dostępna dla naszych aplikacji mobilnych. Oprócz bezpłatnej aplikacji uzwględniającej reklamy wideo i audio, oferujemy aplikację radio.pl PRIME dla iOS i Android, która nie zawiera reklam wideo czy banerów reklamowych z naszej strony. Prosimy jednak pamiętać, że wiele stacji radiowych nadaje własne reklamy audio na początku lub/też w środku odsłuchiwania programów. Niestety nie mamy na to żadnego wpływu i nic nie możemy zrobić, aby temu zapobiec.

Powrót na górę

Kontakt

Chcę skontaktować się z konkretną stacją radiową.

radio.pl nie jest stacją radiową. Nie przesyłamy wiadomości do stacji oraz nie mamy dostępu do listy utworów/audycji ani wpływu na treści dostarczane przez stacje. Prosimy zwrócić się bezpośrednio do odpowiednich stacji.

Powrót na górę

Chcę wypromować moją muzykę lub jakieś wydarzenie/imprezę.

radio.pl nie jest stacją radiową. Nie przesyłamy wiadomości do stacji oraz nie mamy dostępu do listy utworów/audycji ani wpływu na treści dostarczane przez stacje. Prosimy zwrócić się bezpośrednio do odpowiednich stacji.

Powrót na górę

Nie znalazłeś odpowiedzi?

Skontaktuj się z nami.

Powrót na górę